غلامعباس دانش پژوه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دورترین روستاهای این بخش ( امامزاده عبداله، مالکی، زلقی، رگ سفید، بوطاهری) در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهرستان دارند و در صورت وقوع هر حادثه آتش سوزی حداقل 50 دقیقه زمان نیاز است تا یک ماشین سنگین آتش نشانی از مرکز شهرستان به آن روستاها اعزام شود.
وی با اشاره به وقوع چند مورد آتش سوزی از ابتدای امسال در این روستاها گفت: هفته گذشته یک منزل مسکونی در روستای زلقی دچار آتش سوزی شد و تا رسیدن ماشین آتش نشانی به طور کامل در آتش سوخت.
دانش پژوه گفت: استقرار یک ایستگاه آتش نشانی در روستای امام زاده عبداله به عنوان دورترین نقطه روستایی هندیجان زمینه پوشش چهار روستای دیگر و جمعیتی در حدود یک هزار و 100 نفر یا 310 خانوار را فراهم می کند.
بخشدار مرکزی هندیجان اضافه کرد: علاوه بر روستاهای منطقه، وجود زائر سرا با میانگین اسکان سالانه 10 هزار نفر، پایگاه امداد جاده ای شهید صابری هلال احمر، پایگاه دریابانی نیز در مسیر این روستاها قرار دارد که استقرار آتش نشانی به عنوان یک ضرورت، این نقاط جمعیتی را نیز زیرپوشش قرار می دهد و باید بطور جدی برای آن چاره اندیشی شود.
بخش مرکزی شهرستان هندیجان دارای 16 روستا و نقطه جمعیتی است.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
7163/ 6037
خبرنگار: عبدالحسن محسنی نژاد ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.