به گزارش ایرنا عاشقان و دل سوختگان امام حسین (ع) در دزفول که از ساعات اولیه بامداد روز یک شنبه در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن به عزاداری پرداخته اند، در وقت اذان ظهر در مساجد ، حسینیه ها و تکایا تجمع کرده و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
در اندیمشک نیز نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری امام جمعه این شهر در گلزار شهدای اندیمشک اقامه شد.
امام جمعه اندیمشک در این آیین بر ضرورت الگو پذیری از امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ ارزشمند عاشورا تاکید کرد و گفت:روز عاشورا روز ایثار و مردانگی و دفاع از ارزش های اسلامی است.
حجت الاسلام حسینی نوری افزود:قیام عاشورا سراسر درس ایمان ، اعتقاد ، ایثار و انسانیت است و همه باید با درس گیری از نهضت عاشورا و با حضور در صحنه و ولایتمداری برای حفظ دین اسلام و مکتب تشییع در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.
وی حضور باشکوه مردم در آئین های عزاداری و سوگواری را قابل تقدیر دانست و گفت:این اعتقاد مردم به اهل بیت (ع) و ارزش های دینی مهمترین عامل پیروزی ملت در برابر دشمن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا خیابان های اندیمشک از ساعات اولیه بامداد روز عاشورا مملو از دسته جات و هیئت های عزاداری است که عاشقانه در غم شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان به سوگ نشسته اند.
جمع زیادی از سوگواران حسینی در اندیمشک از ساعات صبح امروز با برگزاری ویژه برنامه های مختلف عزاداری ، ارادت خود را به امام حسین علیه السلام نشان دادند.
با اجرای طرح های مختلف ، ترافیک در نقاط مختلف اندیمشک کاهش یافته و تردد هیات های سوگوار حسینی به راحتی انجام شد.
آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای دزفول و اندیمشک همچنان تا پاسی از شب ادامه دارد.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.