به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: جدایی کردستان از عراق اقتصاد و امنیت کشور های منطقه را با خطر و چالش مواجه می کند.
وی اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل اکنون داعش را تمام شده می بینند به همین دلیل با بستر سازی برای تجزیه کشور عراق بدنبال ضربه زدن به ایران و منطقه هستند.
خطیب جمعه آبادان گفت:نقش کشورهای همسایه در جلوگیری از تجزیه کشور عراق بسیار پررنگ است و قطعا این تجزیه با مخالفت آنها مواجه می شود.
وی تصریح کرد:این همه پرسی از طرف ملت ایران محکوم شده است زیرا تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی باعث سو استفاده عوامل استکبار جهانی می شود.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به ایام عاشورا افزود:سرمایه گذاری بر کم رنگ کردن مجالس عزاداری بخصوص در ماه محرم و عزای حسینی یکی از برنامه های آمریکاست چرا که می‌ داند این آئین چه اثر عمیقی بر مردم دارد.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با ‌بیان اینکه دشمن به دنبال این است که شور مراسم‌ عزاداری را از‌ بین ببرد، افزود:به همین دلیل توصیه می‌ شود که مردم مجالسی را برگزار کنند که دارای محتوای کامل و مناسب دینی و معنوی باشد.
وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی با ایام محرم و دفاع مقدس تاکید کرد: باید فضای این اماکن مهم آموزشی فرهنگی بر محوریت دفاع مقدس و مکتب عاشورا قرار گیرد تا دانش آموختگان این مراکز هیچگاه از این فرهنگ غنی جدا و بیگانه نشوند.
خطیب نماز جمعه آبادان با‌ اشاره به هفته نیروی ‌انتظامی، گفت:امنیتی که در ابعاد مختلف زندگی ایران اسلامی وجود دارد مدیون تلاش و زحمات این عزیزان است و مسائلی چون جلوگیری از تهاجم فرهنگی و مبارزه با فساد اجتماعی بر عهده این ارگان مهم قرار گرفته است.
امام جمعه آبادان دفاع مقدس را دانشگاهی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت:مواد درسی این دانشگاه عاشورایی بوده و خروجی آن شهید حججی ها هستند.
وی با تجلیل از موضع گیری انقلابی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: افکار عمومی قضاوت و تلقی خوب و تقدیرآمیزی از سخنان آقای روحانی دارند.
7104/6064
خبرنگار:مسعود گادار** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.