به گزارش ایرنا سردار حیدر عباس زاده چهارشنبه در نشست خبری با مطبوعات در اهواز اظهار کرد: دراین مدت کشف جرم در زمینه سرقت‌های مسلحانه 73 درصد ، سرقت به عنف 87 درصد و سرقت‌های عادی 20 درصد گزارش شده، همچنین جرایمی چون قتل که طی 28 روز گذشته113 درصد کشف گزارش شده به میزان 27 درصد کاهش وقوع داشته است.
وی افزود:سال گذشته میزان کشف جرایم خشن 32 درصد اعلام شد.

** کشف 311 قبضه سلاح
فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که نیروی انتظامی در 28 روز گذشته انجام داده جمع آوری و کشف مهمات و سلاح‌های غیرمجاز است که در کشف آن‌ها ورود خوبی داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: در زمینه جمع آوری سلاح ها و مهمات جنگی و شکاری 99 درصد افزایش در سطح استان داشته ایم که تعداد 311 قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.
سردار عباس زاده با تاکید بر این که جرایمی مانند تیراندازی و سرقت به عنف در برخی شهرستان ها فراوانی بیشتری نسبت به دیگر جرایم دارد بیان کرد: بخشی از تیراندازی‌ها مربوط به مراسم‌ مثل عروسی، عزاداری ها یا بدرقه حجاج است که برای کاهش آن‌ها با بزرگان طوایف وارد مزاکره شده‌ایم اگر این راهکار جوابگو نباشد از شیوه سلبی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: البته برای حذف رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ها تنها نیروی انتظامی چاره کار نیست بلکه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مردم است.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به این که بخش دیگری از تیراندازی‌ها به سمت افراد، منازل و اماکن است که از آمار بالایی نیز برخوردار است گفت: در 28 روز گذشته کشف جرم در زمینه تیراندازی به اماکن و افراد 81درصد ثبت شده ( 19 درصد کاهش)در حالی که همین میزان در مدت مشابه سال گذشته از انگشتان دست نیز کمتر بوده است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف پلیس در جامعه کشف جرم است که در قانون اساسی و آیین دادرسی به آن اشاره شده است، حذف جرایم با کشف جرایم انجام نمی‌شود بلکه با کشف جرم تنها کاهش جرایم و افزایش احساس امنیت ایجاد می‌شود.
سردار عباس زاده توضیح داد: برای مقابله با جرایم برنامه داریم و برای هر برنامه نیز راهکارهای متفاوتی ارایه شده است که در صورت اجرایی شدن این راهکارها با توجه به نیروی انسانی و امکانات می‌توان وضعیت و احساس امنیت را بالا برد.

** پوشش انتظامی کامل برای برقراری امنیت مدارس
وی با اشاره به طرح‎هایی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در استان اجرایی می‌شود گفت: نیروی انتظامی در حوزه‌های ترافیکی و انتظامی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده است که همه به منظور جلوگیری از مزاحمت‌های خیابانی و تامین امنیت دانش آموزان به ویژه مدارس راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها است.
فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد: همچنین تلاش می کنیم از ماموران انتظامی ثابت هنگام ورود و خروج دانش آموزان در درب مدارس استفاده شود تا امنیت و نظم ترافیکی لازم در همه زمان‌ها برقرار شود.
وی با تاکید بر این که طرح‌های ویژه ترافیکی برای تسهیل تردد دانش آموزان صبح‌ها و بعد از ظهرها اجرا می‌‌شود اظهار کرد: بررسی معاینه فنی سرویس‌های مدارس و سوابق تخلفاتی و کیفری آن‌ها از دیگر مواردی است که در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.
سردار عباس زاده ادامه داد: یگان‌های انتظامی در سراسر شهرستان‌های استان به ویژه یگان‌های امدادی در مرکز استان فعال شده اند و پوشش انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ایمن سازی محیط پیرامونی مدارس، نصب علایم ایمنی و خطوط هشدار دهنده چه در حوزه مدارس درون شهر و چه مدارس حاشیه جاده‌ها همچنان در حال اجرا شدن است.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به برنامه هایی که در دهه محرم از سوی نیروی انتظامی اجرا می‌شود گفت: از همه فرماندهان شهرستان‌ها خواسته شده برنامه‌ها و راهکارهای اجرای خود را برای هماهنگی مورد نیاز برگزاری مراسم این دهه پیشنهاد دهند تا در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: باتوجه به تغییراتی که در منطقه شکل گرفته و با توجه به وجود گروه‌های سلفی، تکفیری و وهابیت برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته که افزایش حضور ماموران انتظامی در حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌ها هنگام برگزاری مراسم‎، فعال کردن تشکیلات اطلاعاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث امنیتی در محل برگزاری آیین های محرم از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی در سطح روستاها و شهرهای کل استان است.
/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.