به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اعتماد و حمایت از جوانان اشاره کرد و افزود: جامعه ما از جوانان با استعدادی برخوردار است و اگر از جانب نظام اسلامی و مسئولان مورد توجه و پشتیبانی قرار گیرد، به طور قطع رشد و توسعه کشور را به دنبال دارد.
وی اظهارکرد: همانطور که در دوران جنگ تحمیلی همین جوانان معتقد به امامت و ولایت مدیریت جهادی کردند، امروز نیز می توانند در حوزه های مختلف، کشور را رشد و توسعه دهند.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه با اشاره به کشتار مسلمانان یانمار و محکوم کردن این جنایات گفت: ارتش میانمار به بهانه مبارزه با تروریسم این مسلمانان را می کشد، و این کشتارها بهانه ای برای نابودی و سرکوب مسلمانان شده است.
وی افزود: این جنایت ها نه تنها در خاورمیانه و کشورهای اسلامی، بلکه در کشورهای انگلیس،آمریکا و دیگر کشورها نیز اتفاق افتاده است.
امام جمعه گتوند اظهارکرد: هزاران نفر میانماری در آتش می سوزند و کشته می شوند اما مدعیان دفاع از حقوق بشر سکوت می کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی همچنین با اشاره به سالروز قیام 17شهریور و کشتارجمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی در میدان ژاله تهران در سال 1357 گفت:در این روز تظاهرات مخالفان و انقلابیون درخیابان ژاله (17 شهریور) و میدان ژاله (شهدا) در تهران، منجر به سرکوب خونین توسط ماموران شاه شد و جمعی زیادی از مردم به شهادت رسیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی سواد آموزی در روز 17 شهریور اشاره کرد و افزود: در کشور با تلاش مجموعه فرهنگی ر سواد آموزی اقدامات خوبی انجام شده، ولی بی سوادی در بین فرزندان خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست در حال تهدید است، که فرزندان این خانواده ها به دلیل فقر و دیگر مشکلات از تحصیل باز می مانند و لذا مسئولان باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
حجت الاسلام شاه آبادی با تبریک فرا رسیدن روز عید سعید غدیر خم و تاکید بر گرامیداشت این روز و اطعام به فقرا و نیازمندان در این روز گفت:دراین روز نقطه اوج ابلاغ پیغمبراکرم(ص) اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: جشن بزرگ عید غدیر خم در شامگاه جمعه در آستانه مقدس امامزاده محمد بن زید(ع)، مسابقات فرهنگی و همچنین سفره اطعامی که با کمک خیرین این شهرستان در روز عید همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است، از مهمترین برنامه های عید سعید غدیر خم در گتوند است.
امام جمعه گتوند به بیستم ذی الحجه سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و این روز را به تمامی مسلمانان تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، پس ازاقامه نماز عبادی سیاسی جمعه مردم شهرستان گتوند در مصلای امام خمینی(ره) با سر دادن شعارهایی در محکومیت جنایت های ارتش میانمار، خواستار توقف کشتار مسلمانان بیگناه و مظلوم این کشور شدند.
نمازگزاران با محکوم کردن کشورهای مستکبر و مدعی حقوق بشر، از سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات ابراز برائت کردند.
6037/7467
خبرنگار: باقر ابراهیمی** انتشار دهنده:عبدالحمید راجی
کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.