به گزارش ایرنا کورش نوروزی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:امسال سهمیه اشتغال در شهرستان دزفول یک هزار و 219 نفر اعلام شد که از این تعداد اشتغال 483 نفر در سامانه ثبت شده است.
وی گفت:سهمیه تعیین شده برای ایجاد اشتغال در شهرستان دزفول در سال گذشته یک هزار و 223 نفر بود که 170 درصد و بسیار بالاتر از آمار متعهد شده در این شهرستان اشتغال ایجاد شد بطوری که شهرستان دزفول از نظر ایجاد اشتغال در خوزستان رتبه اول را کسب کرد.
وی ادامه داد:کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد اشتغال برای 90 نفر را در سال جاری برعهده دارد که تاکنون 21 مورد اشتغال را ثبت کرده است ،صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشغال برای 80 نفر را متعهد شده است که تاکنون 18 مورد اشتغال را ثبت کرده است ،میراث فرهنگی 30 مورد اشتغال متعهد شده که هنوز موردی ثبت نکرده است.
نوروزی گفت:امور دارایی دزفول در سال جاری اشتغال چهار نفر را متعهد شده که هنوز موردی را ثبت نکرده است ،صنعت و معدن اشتغال 565 نفر را متعهد شده که 281 مورد آن محقق شده،بهزیستی 45 اشتغال را متعهد شده که تاکنون شش مورد آن محقق شده ضمن اینکه راه وشهرسازی 30 مورد اشتغال و فراورده های نفتی نیز پنج مورد اشتغال را متعهد شده اند که هنوز هیچ موردی ثبت نکردند.
رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای امسال تاکنون فنی و حرفه ای موفق به ایجاد اشتغال برای پنج نفر،جهاد کشاورزی برای 12 نفر،بنیاد شهید و امورایثارگران 13 نفر دانشگاه علوم پزشکی 16 نفر،اداره ارشاد هشت نفر و اداره حمل ونقل 11 نفر شدند.
نوروزی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 39درصد اشتغال متعهد شده در دزفول محقق شده گفت:اداراتی که طرح اشتغالزایی دارند باید طرحهای خود را به اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی ارائه کنند.
رئیس بهزیستی دزفول نیز گفت:برخی از مددجویان بهزیستی برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی به بانک ملی معرفی شدند که بانک ملی از آنها ضامن بانکی خواسته که این امر برای مددجویان امکان پذیر نبوده است لذا از مسئولان درخواست می شود در این خصوص همکاری لازم را با بهریستی داشته باشند.
فریدون عبدی افزود:تاکنون برای 10 نفر در مرکز معلولان ذهنی دزفول و هفت نفر در مرکز اوتیسم اشتغالزایی شده است که هنوز در سامانه ثبت نشده اند که پیش بینی می شود با راه اندازی دیگر طرحهای بهزیستی زمینه اشتغال تا پایان امسال برای 90 نفر فراهم شود.
در این نشست که با حضور رئیس بانک ملی دزفول برگزار شد مقرر شد بانک ملی همکاری لازم را برای ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی داشته باشد.
7278/6002
خبرنگار:رقیه کردی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.