علیرضا قاسم‌پور روز یکشنبه با حضور در ایرنا خوزستان در اهواز اظهار کرد: استفاده از پایش تصویری به کمتر شدن جرایم‌‎ کمک می کند و به نوعی بازدارنده جرم محسوب می‌شود چرا که اگر مجرم بداند دوربینی در منطقه یا مکان مورد نظر وجود دارد برای شناسایی نشدن به آنجا نمی‌رود.
وی با تاکید بر اینکه مبلمان شهری نقش مهمی در ایجاد امنیت دارد توضیح داد: اگر مبلمان شهری استاندارد با معیارهای امنیتی در شهر نهادینه شود می‌توانیم حتی نظارت کنترلی همسایه به همسایه را داشته باشیم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با تاکید بر اینکه نوع مبلمان شهری می توانددر مردم احساس آرامش و امنیت ایجاد کند گفت: شیوه نورپردازی در شهر نباید به گونه‌ای باشد که برخی از آن سوء استفاده کنند؛ یا کاشت درختان در پارک ها یا معابر شهری نباید پوششی برای افراد متخلف باشد.
وی بیان کرد: شاید در 10 سال آینده شهرداری‌ها مجاب شوند اصول امنیتی را در مبلمان شهری رعایت کند.
قاسم‌پور با اشاره به استفاده از کارشناسان انتظامی در بررسی مبلمان شهری اظهار کرد: به عنوان مثال در بحث احداث ساختمان بانک ها همیشه از نظر کارشناسان انتظامی استفاده می شود و تمامی جوانب برای بالا رفتن امنیت آن در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه امنیت فرآیندی از مجموعه اقدامات است گفت: سفر میلیونی زائران راهیان نور به خوزستان، و پذیرایی میلیونی از زائران اربعین حسینی در پارسال بدون بروز هیچ گونه مورد انتظامی و امنیتی،و نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امسال به رغم همه مسایل بدون هیچ مشکلی نشان از امنیت بالای خوزستان دارد.
7164/ 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.