سرهنگ پاسدار بهرام ممبینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های محرومیت زدایی در سالهای 94 و 95 در هشت مرحله در مناطق محروم و دور افتاده روستایی و عشایری استان خوزستان اجرا شده است.
وی اجرای طرح های آبرسانی ،طرح های بیابان زدایی و مبارزه با پدیده ریزگردها و نیز ساخت مسجد و خانه عالم از جمله اقدامات بسیج سازندگی سپاه استان خوزستان در سالهای اخیر می باشد.
سرهنگ ممبینی گفت: تاکنون 2 هزار و 300 هکتار از بیابان های استان خوزستان به همت نیروهای بسیج سازندگی درختکاری شده است
وی به طرح های اجرای شده در شهرستا شوش نیز اشاره کرد و گفت:262 طرح محرومیت زدایی از جمله ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ، تعمیر مسجد،ساخت خانه عالم ، ساخت پل روستایی، بازسازی مزار شهدای گمنام ، اجرای طرح های آبرسانی و چشمه های بهداشتی نیز در شهرستان شوش اجرا شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: در سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان حدود 250 گروه جهادی ثبت شده فعالیت دارند که هرکدام 30 نفر عضو دارند. این گروه‌ها در حوزه بسیج دانشجویی و دانش آموزی در ایام تعطیلات فعالیت می‌کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساخت 11 واحد مسکونی برای محرومان ساکن در روستاهای بخش شاوور و مرکزی توسط بسیج سازندگی شوش گفت:این منازل در روستاهای دوار، وهب، کاظم حمد، دحیمی 2، حباییه و روستای بیت فارس این شهرستان ساخته شده اند.
سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی با دعوت از خیران برای کمک به محرومان این شهرستان گفت: مشارکت خیران و حضور فعال جوانان بسیجی در عرصه بسیج سازندگی نقش مهمی در محرومیت زدایی از مناطق محروم این شهرستان داشته است.
شهرستان 215 هزار نفری شوش ، 220 روستا و پنج شهر دارد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.