به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در جلسه اداری شهرستان آبادان افزود:برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان چاره ای جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نداریم در این بین مسئولان و متولیان امر باید تلاش کنند تا موانع سرمایه گذاری در استان را کاهش دهند.
وی بر لوزم رفع موازی کاری در دستگاه های نظارتی استان خوزستان برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد و اظهار داشت:در حالی که یک سرمایه گذار برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در اسنتان خوزستان باید از 21 ارگان و سازمان مجوز لازم را کسب کند که این رقم در استان لرستان هفت و استان فارس 12 ارگان است.
شریعتی افزود:در بررسی صورت گرفته در استان خوزستان برای صدور مجوز سرمایه گذاری یک سرمایه گذار باید 760 مرحله را طی کند که در حال برنامه ریزی برای کاهش و رساندن آن به 160 مرحله هستیم.
وی آمار بیکاری استان خوزستان را بیش از میانگین کشوری اعلام کرد و اظهار داشت:برای ایجاد اشتغال و رسیدن به هدف برنامه های پنجم و ششم توسعه چاره ای جز بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی نداریم.
وی استفاده از سرمایه گذاری خارجی و جلوگیری از رانت های اطلاعاتی و اقتصادی ، به منظور سالم سازی اقتصاد استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:همه ظرفیت و پتانسیل ها را برای عمران و آبادی و توسعه استان بر پایه اقتصاد مولد، دانش محور و دانش بنیان باید به کار گیریم.

** سازمان منطقه آزاد اروند در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل کرد
به گزارش ایرنا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت اقتصادی مهمی است که دولت برای ارتقاء شاخص های زندگی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر ایجاد کرده است و این منطقه باید موتور محرکه توسعه استان خوزستان باشد.
وی گفت:به لحاظ موقعیت راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند میزان صادرات آن بیشتر از مناطقی است که زیرساخت های بیشتری از منطقه آزاد اروند دارند.
استاندار خوزستان گفت:پس از برجام فایناس مشارکت احداث فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان به مبلغ 2.7 میلیادر دلار، ال سی 189 میلیون یورو توسط اسپانیا برای تکمیل طرح فولاد شهید جهان آرا و نیروگاه بادی و خورشیدی با 890 میلیون یورو در منطقه آزاد اروند در حال انجام است.

** افزایش 31 درصدی اعتبار شهرستان آبادان در سالجاری
استاندار خوزستان همچنین از افزایش 31درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان آبادان در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون 50 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی ضمن گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در بخش فرهنگی برای ساخت و توسعه مصلی نماز جمعه آبادان 2 میلیارد تومان و احداث یادمان شهدای ذالفقاری 500 میلیون تومان اختصاص یافته است.
شریعتی گفت: به منظور افزایش مشارکت های مردمی تعداد سازمان های مردم نهاد در آبادان از 19 به 90 سازمان افزایش یافته است.
وی به در حال اجرا بودن طرح آبرسانی غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود:سعی می کنیم این طرح روستاهای این دو شهرستان را نیز در برگیرد.
استاندار خوزستان گفت:طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب پنج شهر آبادان، شادگان، ماهشهر، خرمشهرو بندر امام در حال ساخت است و در تلاش هستیم عملیات اجرای پنج تصفیه خانه فاضلاب شهری در را نیز در سالجاری عملیاتی کنیم.
** اختصاص 2 میلیارد تومان به سایت پرورش میگو چوئبده
به گزارش ایرنا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص 2 میلیارد تومان به سایت پرورش میگو چوئبده اشاره کرد و بیان داشت: احیاء شهرک جهاد آبادان در دستور کار قرار گرفته است.
*** بندر تجاری اروند در دستور کار قرار دارد
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سنخان خود به تثبیت بازارچه مرزی اروندکنار در هیات دولت اشاره کرد و بیان داشت:سعی می کنیم بندر اروندکنار و بازارچه مرزی این منطقه را فعال کنیم.
وی اظهار داشت:کار ارتقاء بندر اروندکنار به بندر تجاری در دستور کار قرار دارد.

** بدنبال سرمایه گذار برای پالایشگاه خوزستان هستیم
شریعتی گفت:احداث پالایشگاه خوزستان نیازمند مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است که بدنبال سرمایه گذار برای احداث آن هستیم.
وی افزود:ساخت این پالایشگاه نیازمند اعتبار و سرمایه گذاری کلان است که در حال رایزنی برای سرمایه گذار داخلی و خارجی برای اجرای آن هستیم.

** فرماندار: کارهای فرهنگی خوبی در شهرستان آبادان در حال انجام است
عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان نیز در ابتدای جلسه نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی و سیاسی، ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود:نماز جمعه نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه داشته است.
وی افزود:با کمک نهاد نماز جمعه کارهای زیربنای خوبی در بخش فرهنگی شهرستان از جمله احداث موزه جنگ، افزایش زیرساخت های فرهنگی یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار، یادمان شهدای ذالفقاری و شهدای گمنام آبادان انجام شد.
وی همچنین از تدوین برنامه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناطقی که در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند خبر داد و اظهار داشت:برنامه جداگانه ای نیز برای توسعه آن بخش های از شهرستان آبادان که در محدوده قرار ندارند با کمک سازمان منطقه آزاد اروند در حال تدوین است.

** امام جمعه آبادان:رسالت نماز جمله ایجاد اتحاد بین مردم و مسئولان است
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این جلسه گفت:نماز جمعه نماز حاکمیتی است و وابسته به هیچ نهاد و ارگانی نیست . همین دلیل همواره از دولت ها حمایت می کند.
وی اظهار داشت:فریضه نماز جمعه، مهمترین مصداق همدلی در کشور محسوب می شود و پشتوانه و تکیه گاهی مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می رود و به عنوان نمادی از عزت، اقتدار و وحدت میان آحاد جامعه اسلامی و مسئولان محسوب می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در طرح های عمرانی و اشتغالزایی شهرستان آبادان تاکید کرد و بیان داشت: استخدام دستگاه ها باید از نیروی بومی منطقه باشد.
وی بودجه اختصاص یافته به منظور توسعه مصلی نماز جمعه شهر آبادان را ناکافی توصیف کرد و اظهار داشت:با اعتبارات کم نمی توان در مدت زمان کوتاه عملیات اجرایی مصلی را به اتمام رساند.
3015/6002 /
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.