در جلسه ای که پیش از ظهر امروز با حضور معاون امور عمرانی استاندار خوزستان برگزار شد، تفاهم نامه سه جانبه ای فی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی در زمینه راه اندازی سامانه مشترک ثبت اطلاعات ساخت وساز ساختمان و مسکن در سطح شهر اهواز به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، معاون امور عمرانی استاندار در این خصوص اظهار داشت: این تفاهم نامه با تلاش مدیران و کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی در راستای ایجاد سامانه مشترک به منظور ثبت عملکرد مهندسین، اطلاعات کلیه پروانه های ساختمانی صادره، ارسال الکترونیکی نقشه ها، مکاتبات و گزارشات مرحله ای مهندسین ناظر و در مجموع ارتقاء بهره وری با ایجاد ارتباط پایدار و منسجم میان دستگاه های ذیربط تهیه و به امضاء رسید و از ابتدای مرداد ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

فرامند هاشمی زاده افزود: جلوگیری از جعل اسناد سازمان نظام مهندسی و به روز بودن گزارشات و پرونده های ساخت و ساز، ایجاد سلامت اداری  در تشکیلات ساخت و ساز مسکن و تقویت ارتباط بین نهاد های ذیربط که در بلند مدت موجب رونق پایدار بازار مسکن خواهد شد از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی ادامه داد: بازار مسکن یکی از ارکان اصلی در چرخه اقتصاد کشور است و در صورتی که بتوان در این زمینه به یک روند رشد و رونق پایدار برسیم می توان تأثیرات مثبت آن در چرخه اقتصادی و متعاقب آن در بحث بهسازی ساخت و ساز و تعالی مدیریت شهرها در افق برنامه بلند مدت سیمای شهر و در نهایت رضایتمندی مردم را شاهد بود.

معاو امور عمرانی استاندار همچنین با اشاره لزوم آگاه سازی مردم در این خصوص گفت: معمولاً در مسیر ایجاد تحولات جدید موانع زیادی به وجود می آید به همین دلیل باید تمامی جوانب را لحاظ و آمادگی کامل برای توجیه و اقناع موضع را به همراه اطلاع رسانی دقیق به شهروندان  در دستور کار قرار دهیم.

فرامند هاشمی زاده در پایان گفت: این سامانه پس از تلاش های بسیار و برگزاری 22 جلسه در سطح مدیریتی و کارشناسی برای اولین بار در سطح کشور راه اندازی شد و امیدواریم با موفقیت در این زمینه، استان خوزستان به خواستگاه این دستاورد در کشور مبدل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.