به گزارش ایرنا محمد حسین مقیسه چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: تا یک سال گذشته با سه بانک قرار داد همکاری داشتیم که پارسال با تمامی بانک ها تفاهم نامه همکاری به منظور قبول کردن ضمانت نامه این صندوق منعقد شد.
وی گفت: این صندوق به واحدهای صنعتی که زیر پنجاه نفر پرسنل دارند (صنایع کوچک) ضمانت نام اعطا می کند و در دستور کار داریم که این عملکرد را گسترش دهیم و برای صنایع بزرگتر نیز ضمانت نامه صادر کنیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشوردرادامه اضافه کرد: امسال برای صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه این صندوق در دو بخش اعتباری و پیمانکاری ضمانت نامه صادر می کند عنوان کرد: این صندوق به پیمانکاران و صنایعی که برای دریافت تسهیلات از بانک ها مشکل دارند و یا بدهی معوق دارند ضمانت نامه جهت دریافت تسهیلات از بانک ها صادر می کند.
مقیسه با اشاره به عملکرد این صندوق در خوزستان عنوان کرد: این صندوق در قبال صددرصد صنایعی که از خوزستان ضمانت دریافت کردند در زمان سررسید خسارت پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک در استان استقبال چندانی برای دریافت ضمانت نامه نداشتند گفت: پارسال تنها سه واحد صنعتی در خوزستان ضمانت نامه بانکی دریافت کردند که این صندوق در قبال این ضمانت به بانک خسارت پرداخت کرد، خوزستان رتبه 23 را در کشور در زمینه دریافت ضمانت نامه در بخش صنایع دارد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور گفت : با توجه به عملکردی که از برخی استان ها بعد از گرفتن ضمانت نامه و دریافت تسهیلات مشاهده شد به ناچار مدیریت ریسک در استان ها را اجرا خواهیم کرد.
در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اظهارکرد: صنایعی که به صندوق ضمانت مراجعه می کنند برای دریافت تسهیلات از بانک ها مشکل دارند هر چند صندوق های ضمانی نیز چندان اعتباری برای کمک به صنایع ندارند.
نوراله حسن زاده درادامه افزود: صندوق های ضمانتی نیز همچون بانک ها وثیقه های سنگینی را برای صدور ضمانت دریافت می کنند که بسیاری از صنایعی امکان پرداخت این ضمانت را ندارند.
وی افزود: زمانی که صنایع شرایط صندوق ها را همچون بانک ها می بینند رغبتی به دریافت ضمانت از صندوق ها برای دریافت ضمانت ندارند.
مدیران صندوق ضمانت صنایع کوچک و صادراتی صبح امروز در نشستی با صنعتگران خوزستان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان حضور یافتند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.