کریم مروانی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فوتبال خوزستان می تواند دوباره پیشرفت کند اظهار کرد: روزگاری خوزستان قطب اول فوتبال کشور بود اما اکنون خیلی با گذشته طلایی خود فاصله گرفته ایم.
بازیکن نه چندان دور فوتبال خوزستان با بیان اینکه در فوتبال هزینه کردن میلیاردی شده اما نتیجه گیری صفر است افزود: در چند سال اخیر پای بازیکنان بسیاری در خوزستان باز شد که از لحاظ کارایی نتواستند نظر مردم علاقه مند به فوتبال را به خود جلب کنند که ما به نوبه خودمان در این خصوص مقصر بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه امروز غیر فوتبالی ها تصمیم گیرنده اصلی فوتبال خوزستان هستند گفت: بسیاری از پیشکسوتان در فوتبال خوزستان نقشی ندارند.
وی در عین حال اظهارکرد:باید به مربیان جوان خوزستانی اعتماد کرد و زمان بیشتری را در اختیارشان گذاشت؛ دراین راه اگر بتوان چهار مربی جوان نیز به فوتبال کشور معرفی کرد
آن گاه باشگاه های کشور سود برده اند.
مروانی با ادعای اینکه در فوتبال خوزستان خیلی چیزها سر جایش نیست افزود: در گذشته فوتبال علاوه بر خوزستان در چند شهر مثل تهران، شیراز و تبریز به صورت جدی دنبال می شد و حالا همه در حال کارکردن هستند اما خوزستانی ها نشسته اند و همسو با دیگر استان ها حرکت نمی کنند. یک بازیکن از تیم جوانان یک مرتبه پیراهن تیم بزرگسالان لیگ برتری را می پوشد، در حالی
که تجربه بازی در تورنمنت های سخت را نداشته است.
این پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان اینکه باید فوتبال حرفه ای را تعقیب کنیم گفت: مربیان ما با فوتبال امروزی در جهان بیگانه اند، باید مطالعه کنند، دوره ببینند و کار کشته شوند. فوتبال حرفه ای پایه و اساس می خواهد، برنامه ریزی نکردن روی لیگ برتر یک نقص است لذا باید ترتیبی اتخاذ کرد تا فوتبال خوزستان روی جوانان بچرخد و بر همین اساس باید جوانان را درست تعلیم دهیم.
وی ادامه داد: در گذشته بازیکنان حرمت همه را نگه می داشتند و الگوی به تمام معنا برای جوانان و طرفدارانشان بودند؛ نمی گویم بازیکنان امروزی خوب نیستند ولی اعتقادم بر این است که قدیمی ها خیلی کامل تر بودند.برخی فوتبالیست های امروز به جای بالا بردن سطح کیفی فوتبال خود بیشتر به موی خود توجه می کنند.
مروانی با اشاره به اینکه فوتبالیست ها الگوی اخلاقی نوجوانان و جوانان هستند لذا باید طوری لباس بپوشند که مناسب جامعه باشد افزود: این حرف ها را از روی دلسوزی می زنم و معتقدم که فوتبالیست های ما نباید باعث حاشیه شوند چرا که چشم بسیاری از علاقه مندان به فوتبال به آنها دوخته شده و عملکرد آنها تاثیر به سزایی در جامعه دارد.
وی گفت: در فصول مختلف در کشورهایی نظیر انگلیس، آلمان ، برزیل ، ایتالیا و فرانسه برای تعلیم و تربیت مربیان درجه اول فوتبال امکانات فراوانی وجود دارد و در این دوره ها بهترین و کاربلد ترین مدرسان به تعلیم می پردازند. مربیان کشورمان اگر می خواهند این دوره ها را ببینند، ایجاب می کند که حداقل به یک زبان خارجی آشنا باشند تا مسائل را درک کنند.
6037
خبرنگار:محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.