به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در همایش روز ملی صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: همچنین از محل اعتبار عمرانی استان برای کمک به رونق هر چه بیشتر صنایع کوچک و متوسط استفاده می شود.
وی گفت: در هیچ کشوری تولید با تسهیلات سود 18 درصد جوابگو نیست و در چنین شرایطی که بخش صنعت به خوبی کار نمی کند با کمک صندوق های اعتباری و اعتبارات عمرانی برای کمک به واحد های صنعتی کوچک و متوسط کمک می کند تا در ایجاد اشتغال به استان کمک شود.
استاندار خوزستان درادامه افزود: همچنین مقرر شده است که در این مسیر بانک ها به صنایع کوچک و متوسط استان تسهیلات پرداخت کنند و استانداری در بازپرداخت سود تسهیلات به صنعتگر کمک کند، این تصمیم استانی است که می تواند در ایجاد استغال کارساز باشد.
شریعتی گفت: تنها حمایت از تولید کنندگان کافی نیست و باید قدرت رقابت پذیری را در بین تولید کنندگان افزایش داد تا محصولات با کیفیت هر چه بیشتر تولید کنند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: افزایش سپرده ها در موسسات و بانک ها مانع سرمایه گذاری شده و در نتیجه بیکاری راافزایش می دهد، باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه گسترش داد.
در ادامه این مراسم امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مشکل فعلی جامعه بیکاری است منظور از اشتغال شغل کاذب دولتی و آزاد نیست ، در مشاغل دولتی استخدام نیروی بیش از ظرفیت نیاز مورد نظر نیست از سوی دیگر مشاغلی مانند فروش بنزین در کنار جاده هم شغل نیست .
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت: مدتی است به دلیل مطالبی که از استان در خصوص گرمی و بدی آب هوا و بحث انتقال آب منتشر شده ، با افزایش میل به مهاجرت از استان و کاهش جذب سرمایه گذار مواجه شده ایم.
وی گفت: باید دراین استان مشوق هایی برای رونق اقتصادی مثل کاهش دریافت میزان مالیات، پرداخت تسهیلات با سود کم و حذف قوانین دست و پا گیر را اعمال کرد تا هزینه بالای تولید در استان در مقایسه با سایر مناطق برای صنعتگران جبران شود.
امام جمعه موقت اهواز درادامه با اشاره به اهمیت جذب مشتری و مصرف کننده برای تولید بیان کرد: قیمت و کیفیت کالا برای مصرف کننده بسیار اهمیت دارد و هر چقدر هم از تولید داخلی حمایت شود اما قیمت و کیفیت تولید داخلی از کالای خارجی کم تر باشد مصرف کننده از تولید داخلی استقبال نخواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: رئیس جمهور آمادگی لازم برای خدمت به استان را دارد و باید از این فرصت استفاده کرد و بخش زیادی از این فرصت باید در بخش خصوصی تجلی یابد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مردم خوزستان باید احساس شخصیت کنند و نباید نگاه به استان دست چندم باشد.
10 تیر ماه روز ملی صنعت، معدن و تجارت است.
در این مراسم از تعدادی صنعتگر نمونه استانی تجلیل شد.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی|**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.