ابوذر اکبری نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند دچار مشکلات عدیده ای هستند و نیازمند اعتبار هستند.
وی افزود:2 باب کتابخانه در دست ساخت شامل کتابخانه عمومی در شهرهای سماله و جنت مکان بعد از چهار سال همچنان با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد تکمیل نشده اند و این امر باعث نارضایتی علاقه مندان به کتاب در این شهرها شده است.
اکبری نیا گفت:کتابخانه مکان عمومی است و کاربرد عمومی دارد لذا بی توجهی یا کم توجهی به وضعیت آنها ،قطعا باعث نارضایتی مردم و البته شوراهای این 2 شهر به عنوان منتخبین مردم می شود.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند همچنین افزود: برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهر جنت مکان 2میلیارد و 700 میلیون ریال، و برای کتابخانه شهر سماله سه میلیارد و 230 میلیون ریال اعتبار نیاز است تا این طرح ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.
اکبری نیا یادآورشد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری همواره درچند ساله اخیر توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است و امیدواریم با نگاه مثبت فرماندار محترم شهرستان گتوند ، اعتبار مورد نیاز این 2 کتابخانه تامین شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد:در خصوص مشکلات کتابخانه های عمومی نیز در زمینه تعمیر و تجهیز طبق برآوردهای کارشناسی شده 1،5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند ادامه داد: کمبود میز و صندلی مطالعه ، مشکلات سامانه سرمایشی و کمبود کولر،نداشتن شبکه گاز شهری برای هفت کتابخانه عمومی و بسیاری مشکلات و کمبودهای دیگر از جمله مواردی است که ضرورت اختصاص اعتبار کافی برای تعمیر و تجهیز این کتابخانه ها را دو چندان کرده است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان 74 هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان 10 باب کتابخانه عمومی شامل پنج باب شهری و چهارباب روستایی و یک باب مشارکتی وجود دارد.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار: محمدعلی فریدپناه کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.