به گزارش ایرنا محمد صادق پشنگ روز شنبه در حاشیه دوره آموزشی مربیگری والیبال در آبادان در جمع خبرنگاران افزود:استان خوزستان پیشینه بسیار درخشانی در والیبال ایران دارد و ملی پوشان زیادی از این استان برای والیبال کشور افتخار آفرینی کردند.
وی اظهارکرد:در دهه 70 تیم فولاد خوزستان و تیم پالایش نفت آبادان در لیگ ایران یکه تازی می کردند ولی والیبال این استان از دهه 80 افت کرد.
مدرس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران گفت:یکی از دلایل افت والیبال خوزستان، نبودن برنامه ریزی برای رده های سنی پایه است و سال هاست این استان نتوانسته والیبالیست های خوبی را به تیم های ملی کشور معرفی کند.
پشنگ افزود: سید محمد موسوی مدافع تیم ملی ایران در سال های اخیر تنها نماینده خوزستان در تیم ملی بوده در حالی که انتظار می رفت با توجه به علاقمندی خوزستانی ها به این رشته، ملی پوشان بیشتری در تیم ملی داشته باشیم.
وی افزود:پس از جنگ تحمیلی، والیبال خوزستان و به ویژه آبادان لطمه زیادی خورد و نبود امکانات و سالن های مجهز یکی از موارد افت والیبال این استان به شمار می رود.
مربی پیشین تیم ملی والبیال کشور گفت:برای آینده سازی والیبال خوزستان و تیم ملی باید برنامه ریزی مناسبی بر رده های سنین پایه به ویژه نونهالان و نوجوانان شود.
پشنگ، حمایت نکردن شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ از والیبال خوزستان را یکی از عوامل رکود در والیبال خوزستان عنوان کرد.
وی اظهارکرد: برخی از بزرگان و متخصصان والیبال خوزستان پس از جنگ تحمیلی به دلیل مشکلات در این استان به استان های دیگر سفر کردند و این نیز از دلایل افت والیبال خوزستان است.
پشنگ گفت:باید گرایش نونهالان و نوجوانان را با تزریق امکانات به والیبال افزایش داد تا به سطح والیبال کشور برسیم و با توجه به علاقه مندی و ظرفیت ها می توان به این مهم دست یافت.
وی ادامه داد:در هر رشته ای که آمار کمیت آن افزایش یابد به طور حتم می توان به کیفیت بالایی رسید و خوشبختانه در خوزستان این شرایط مهیا است اما باید برنامه ریزی کرد.
به گزارش ایرنا دوره آموزشی والیبال به مدت یک روز با شرکت۲۰ نفر از مربیان آبادان برگزار شد.
7104/3015 /6037
خبرنگار: مسعود گادار ** تنظیم:عدنان جواهری ** انتشار دهنده:عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.