به گزارش ایرنا گری لوئیس سه شنبه در همایش مقابله با گرد و غبار در سالن اجتماعات اداره کل هواشناسی، با اشاره به چهارمین سفر خود به خوزستان، اظهار کرد: برگزاری نخستین اجلاس سازمان ملل در ایران با موضوع گرد و غبار باعث شده این کشور مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.
وی با اشاره به سخنرانی های دیروز در این اجلاس افزود: شرکت کنندگان در این اجلاس برای اینکه وارد عمل شوند، امروز در قالب 2 تیم به خوزستان و اصفهان (کاشان) سفر کردند.
لوئیس بازدیدهای امروز از کانون های گرد و غبار و تالاب هورالعظیم را یادآور شد و اضافه کرد: در بازدیدهای امروز چیزهای بسیاری دیدیم و آموختیم که این موارد فردا برای نتیجه گیری و قطعنامه اجلاس مورد استفاده قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به همکاری سازمان ملل در برنامه احیاء دریاچه ارومیه اظهار کرد: به نمایندگی از سازمان ملل برای ایجاد یک وضعیت بهتر به ویژه برای خوزستان تلاش خواهیم کرد.
لوئیس افزود: ایران از 25 سال پیش تا کنون برنامه های خوبی در ایجاد پوشش گیاهی و بیابان زایی در مرکز کشور اجرا کرده است.
بر اساس این گزارش، نخستین اجلاس سازمان ملل با موضوع گرد و غبار 12 تا 14 تیر در تهران درحال برگزاری است.
صبح سه شنبه معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اریک سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل و گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران از تالاب هورالعظیم و کانون های گرد و غبار و روند مقابله با آن در خوزستان دیدن کردند.
حدود 30 نفر از مهمانان این اجلاس نیز برای دیدن عملیات مهار بیابان در کانون های گرد و غبار و تالاب هورالعظیم به خوزستان سفر کردند.
این چهارمین سفر گری لوئیس به خوزستان است. وی آخرین بار 14 بهمن به همراه پنج نفر از سفیران برای شرکت در همایش روز جهانی تالاب ها به این استان سفر کرد.
برنامه مدیریت تالاب بین المللی شادگان با همکاری سازمان ملل از سال 89 در خوزستان آغاز شده است.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.