به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به دهم تیرماه روز صنعت و معدن از زحمات و خدمات صنعتگران و مسئولان شهرستان قدردانی کرد و افزود: شهرستان گتوند معادن خوبی از جمله معدن نمک در پشت سد گتوند علیا و معادن گچ زیادی دارد که باید از ظرفیت های این معادن در زمینه اشتغالزایی منطقه استفاده شود.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مفهوم اصلی آتش به اختیار گفت:آتش به اختیار به معنی بی نظمی ،کار بی قانونی و فحاشی نیست و کارفرهنگی خودجوش و تمیز را به عنوان مفهوم آتش به اختیار بیان کرد و رهبر معظم انقلاب براین موضوع تاکید کردند.
امام جمعه گتوند با تفسیرکردن موضوع آتش به اختیار گفت:آتش به اختیار باید خودجوش باشد، کارفرهنگی تاثیرگذارباید نظم ساختاری داشته باشند،قانون گرا باشد و در مخالفت با قانون، کارفرهنگی تاثیری نخواهد داشت و بلکه چه بسا، ضرر آن بیشتر از منفعت آن خواهد بود.
حجت الاسلام شاه آبادی ادامه داد: کار فرهنگی باید مبتنی بر اصول ارزشی انقلابی امام و رهبری باشد و طبیعتا کارفرهنگی وقتی ارزش دارد که رنگ و بوی ارزشهای اسلامی را داشته و عقلانیت بر آن حاکم باشد و کار دور از منطق و عقل، شایسته و زیبنده نیروهای انقلابی و ارزشی نیست.
وی همچنین به حواشی بوجود آمده در روز جهانی قدس و اهانت به رئیس جمهوری و سران کشور گفت:قطعا شیوه و روش انتقاد و اعتراض اهانت نیست و اهانت کردن به هرانسان و شخصیتی نادرست و امر ناپسندی است و اگر نقد و انتقادی باشد باید از طریق قانون و با معیارهای ارزشی ارائه شود.
خطیب جمعه گتوند با محکوم کردن این حرکت در روز جهانی قدس گفت: قوه قضائیه باید این موضوع را با جدیدت پیگیری کند، تا سرمنشاء این جریان پیدا شود وهرکسی با هرعنوانی که باشد باید با آن برخورد کنند و راه سوء استفاده بسته شود.
حجت الاسلام شاه آبادی درفراز دیگر از سخنانش به روز دوشنبه دوازدهم تیرماه مصادف با هشتم شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه اطهار (ع) در قبرستان بقیع در سال 1344 قمری توسط وهابیون اشاره کرد و گفت: این جنایتکاران با این حرکت خواستند یاد ائمه را از دل مردم ببرند اما هرگز موفق نشدند.
امام جمعه گتوند همچنین با اشاره به دوازدهم تیرماه سالروز حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار و به شهادت رسیدن 298 نفر از هموطنان در سال 1367 ، این حرکت را محکوم کرد و افزود: این روز افشای حقوق بشر آمریکایی بود و آمریکا با جسارت تمام به فرمانده ناو مدال افتخار داد.
حجت الاسلام شاه آبادی در پایان از حضورباشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان گتوند درراهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس و همچنین از همکاری خادمان وهیات امناءمساجد و دیگر افرادی که برنامه های ارزشی و معنوی را در ماه رمضان برگزار کردند تشکر و قدر دانی کرد.
7467/6068
خبرنگار: باقرابراهیمی**انتشار:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.