به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز قدس در آبادان در دمای بالای 48 درجه با شرکت مردم این شهر از ساعت 12 امروز آغاز شد و مردم محلات و مناطق مختلف با پیوستن به هم در خیابان احمد آباد بار دیگر همبستگی خود را با مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذاشتند.
مسیر راهپیمایی روز قدس در آبادان امروز مملو از جمعیتی بود که می رفتند تا درکنار سایر مسلمانان جهان ،حمایت خود را از فلسطین مظلوم اعلام و بر استواری خود بر دفاع از قدس پاره تن اسلام تجدید عهد کنند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در آبادان شعارهایی همچون 'فلسطین، فلسطین حمایتت می کنیم'، 'اسرائیل، اسرائیل در به درت می کنیم' و 'مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل' سر دادند.
'ریشه هر جنایت، آمریکاست' از دیگر شعارهای کوبنده راهپیمایان آبادان در روز قدس امسال در خیابان های این شهر بود.
مردم همچنین با سردادن شعارهای' قدرت موشک ما، شعار امت ما ' پیام آتش ما شعار هر سپاهی شعار هر بسیجی ' حمایت خود را از موشک باران مواضع داعش توسط نیروهای نظامی کشور اعلام کردند.
ایکی از راهپیمایان روز جهانی قدس در آبادان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گرمای طاقت فرسای امروز گفت:با وجود گرمای شدید مردم باشکوه خاصی در این راهپیمایی شرکت کردند که این حضور بانگر این واقعیت است که روز جهانی قدس نه تنها فراموش شدنی نیست بلکه هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود.
سیاوش دهدشتی از روز قدس به عنوان روز مقابله مستکبران و تقابل حق علیه باطل یاد کرد و افزود: در این روز ارزش ها و فرهنگ اسلامی احیاء و متبلور می شود.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ایرنا هدف از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را محکوم کردن جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در فلسطین خواند.
جلیل مختار افزود: همه باید برای دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه مردم غزه به پا خیزیم و شعار الله اکبر و مرگ بر اسرائیل را فریاد کنیم.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

/6002/7104**خبرنگار:مسعود گادار**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.