ملی پوش سابق والیبال ایران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا به تحلیل عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در دور دوم مسابقات لیگ جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی نقدی در این خصوص می گوید: در اولین بازی در مقابل تیم بلژیک قرار گرفتیم که از لحاظ فیزیکی و میانگین قدی در سطح بسیار عالی قرار داشتند بطوریکه تمامی نفرات آنها به غیر از لیبرو بالای دومتر بودند.

وقتی در مقابل یک چنین تیمهایی قرار می گیریم باید از دو تاکتیک استفاده شود 1_ سرویسهای عالی که بتوانیم حملات تیم مقابل را دچار مشکل کنیم و حداقل بتوانیم با دو مدافع در مقابل حملات آنها ظاهر شویم 2_ استفاده از کارهای سرعتی تا نگذاریم تیم مقابل دفاع روی تور منسجم و هماهنگی انجام بدهند.

به نظر من گیم اول بازی با بلژیک تیم ما نتوانست این دو تاکتیک را خوب اجرا کند اما با شروع ست دوم از نظر سرویس و کارهای سرعتی خیلی خوب عمل کردیم و حتی می توانستیم سه بر یک برنده بازی باشیم اما با یکی دو اشتباه در ست چهارم ، ست را از دست دادیم و بازی به ست پنجم کشیده شد. در ست پنجم با حمایت تماشاگران توانستیم برنده بازی باشیم.

بازی دوم: تیم صربستان در حال حاضر یکی از کاملترین و با برنامه ترین تیم های دنیا است تیمی که در هر پست دارای بازیکنان فوق العاده تکنیکی و قدرتمندی است که می توانند هر نوع تکنیک و تاکتیکی را به اجرا بگذارند.  در این بازی تیم کشورمان به دو دلیل برنده بازی نشد

1_ قدرت تیم صربستان  2_ خستگی و فشار بازی روز قبل با بلژیک.

تیم صربستان از دو دریافت کننده عالی بهره می برد که از نظر دریافت و توپ های اول بسیار عالی عمل کردند و در توپ های دوم فوق‌العاده با تمرکز بالایی عمل کردند و از دو سرعتی زن خیلی خوب در روی تور بهره می بردند که در اسپک و دفاع خیلی در سطح بالایی ظاهر شدند.

روز سوم: با تیمی بازی داشتیم که بنای والیبال مدرن و نتایج خوبی که این چند سال گذشته گرفتیم را از مربی حال حاضر این تیم داشتیم با حضور آقای ولاسگو می شد پیش بینی کرد یک بازی بسیار تاکتیکی را از هر دو تیم را شاهد خواهیم بود چه در حمله،  دفاع،  سرویس و توپ گیری های داخل میدان.

به نظر ست اول بازی با آرژانتین یک ست بسیار حساس و پر فشار هر دو تیم بود ما در ست اول شروع خیلی خوبی نداشتیم اما رفته رفته با تمرکز بالا و حمایت تماشاگران به بازی تسلط پیدا کردیم و توانستیم برنده این ست شویم اما هر چی از بازی می گذشت با شناختی که آقای ولاسگو از تیم کشورمان داشت توانستند یک بازی پایاپای را به اجرا بگذارند و بازی را به ست پنجم بکشند در ست پنجم والیبال تیمی برنده بازی ست که از نظر روحی و روانی و تمرکز در سطح خوبی قرار گرفته باشد می تواند برنده بازی باشد.

تیم کشورمان ست پنجم رو خیلی قوی آغاز کرد و توانست اختلاف خوبی با آرژانتین ایجاد کند و همین اختلاف را تا پایان حفظ کند.

در کل در بازی با آرژانتین باز هم از نظر دفاع در مقابل سرعتی زن های تیم حریف خوب عمل نکردیم اما در سرویس نسبت به بازی های گذشته بهتر بودیم که توانستیم تا حدودی حملات تیم آرژانتین را دچار مشکل سازیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.