مجمع اصلاح طلبان شهرستان بندر ماهشهر با صدور بیانیه ای حملات کور تروریست های تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حمله تروریستی وکور دلانه ی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۶ به خانه ی ملت، مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) منادی احیاء تشیع علوی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنانمان شد، جامعه ما را در ماه رمضان که ماه تنبه و ادب و رأفت و مهربانی است، متاثر و عزادار کرده نموده. لذا ضمن تقبیح و محکوم نمودن این عمل شنیع و مملو از خباثت نکاتی را به عرض می رسانیم:

۱- ملت بزرگ  ایران که در گذشته ی خود شاهد و قربانی بزرگترین و پردامنه‌ترین اقدامات تروریستی بوده‌ است، آبدیده‌تر و برخوردار از عظمتی است که علی رغم به خاک و خون کشیده شدن جمعی از عزیزانش اما، نسبت به چنین حوادثی بی‌تاب و آشفته نشده و عقلانیت و کیاست را جای احساس و حقارت نخواهد نشاند.

۲- باید هوشیار بود، نبایستی و نمی‌توان سرایت این نوع اقدامات تروریستی کوردلانه به ایران را که تاکنون بدلیل اقتدار امنیتی شاهد آن نبوده‌ایم، دست کم گرفت و نسبت به آن دل نگران نبود و اتفاقأ کیاست و تدبیر بیش از پیش ضروری است تا همچون گذشته این امنیت استمرار داشته باشد.

۳- نمی توان این حوادث را بی ارتباط با ادامه ی تنش بی‌سابقه میان کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس بویژه موضوع کشور قطر و سفر ترامپ به عربستان و تحرکات جدید دولت سعودی دانست.

۴- انتخابات پرشکوه و هیبت اخیر ایران که در آرامش و امنیت و با مشارکت افتخارآمیز و کم نظیر مردم برگزار شد و مردم با رأی خود از میان نامزدهای موجود و در یک فرایند رقابتی به رئیس جمهور کارآمد و لایق خود برای یک دوره دیگر رأی افزون تر از پیش دادند ظرفیت و قابلیت مردمسالاری را در نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته و موجب تحسین ایران در مقایسه با سایر کشورها بخصوص کشورهای دارای نظام بسته استبدادی در منطقه گردید و این گام بلند و پرصلابت توسط کسانی که فاقد این ظرفیت بودند قابل تحمل نبود و بی شک در پی تلخی این کام شیرین بودند.

۵- موقعیت ممتاز کنونی ایران نه برای آمریکای ترامپ منش، و نه عربستان شیخ سلمان مرام، و نه دولت اسرائیلی که وضعش اظهرمن الشمس است تحمل پذیر نبوده و بی شک نیست. بنابراین اکنون بایستی با هوشیاری افزون بر گذشته و عنایت به اصل وحدت و انسجام ملی در جهت آرامش و امنیت و رفاه و توسعه گام برداریم.

۶- در حادثه ی کوردلانه ی تروریستی، آنچه مورد تهاجم قرار گرفته است کشوری آن هم در شرایطی می باشد که ملت بزرگش با رأی قاطع و بی خدشه و آگاهانه و مبتنی بر عقلانیت خود  دیگر بار فردی را به ریاست جمهوری برگزیده است که با دیپلماسی فعال خود و در طی مذاکراتی فشرده و سنگین و نمونه و بی نظیر در تاریخ در نوع خود با کشورهای بزرگ جهان توانست حقوق هسته‌ای خویش را استیفاء و تحریم‌های پردامنه را برچیده و بی اثر نماید. لذا این ایران امروز هدف بدخواهان و تروریستهای افراطی و فرزندان آن حاسدان و معاندان است. ایرانی که در آن، امروز عقلانیت و تدبیر حرف اول را می‌زند و با منطق و استدلال حقوق خود را استیفاء  و جایگاه جهانی خود را ارتقاء داده و می‌دهد.

۷- امروز همه ی هم میهنان ما بر این باورند که تا پیش از انتخابات، رقابت بود و اگر در انتخابات اکثریت و اقلیت پدید آمد اینک در دوره پس از انتخابات، رفاقت فی مابین آحاد ملت حکمفرماست و برای ساختن کشور و برای دفع تهدیداتی از این نوع بیش از هر زمان، همه گان خود را نیازمند وحدت و همدلی می دانند و رئیس دولت منتخب و دولت همراه وی متعلق به همه است و همه باید وی را حمایت و کمک کنند و در کنار هم برای آبادانی، آسایش و امنیت ایران که متعلق به همه ی ایرانیان است کوشا باشند و تلاش کنند تا همچون همیشه کوردلان قادر به رخنه در صفوف به هم فشرده و در هم تنیده ی آنان که همچون بنیانی مرصوص است نباشند.

در پایان، مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر هرگونه اقدام تروریستی در سراسر جهان از جمله جنایت‌هایی را که توسط مزدوران داعشی در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شد را محکوم نموده و به ملت ایران و خانواده های صبور  آنها تسلیت گفته و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.