به گزارش ایرنا مدیرعامل مجموعه نفت ایرانول روز چهارشنبه در این آیین گفت:با توجه به تعطیلی خط تولید روغن موتور در آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال 59 و تخریب زیرساخت های آن، از سال 94 برنامه نوسازی بلندینگ روغن و پرکنی، آغاز شد و سال گذشته فاز نخست این پروژه و هم اکنون نوسازی کامل آن انجام شده و به بهره برداری رسید.
عیسی اسحاقی افزود:با بهره برداری کامل این کارخانه انواع روانکار موتوری، دریایی، دیزلی و صنعتی در آبادان تولید شده و این کارخانه به پایگاه صادراتی محصولات نهایی ایرانول تبدیل می شود.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول کاهش خام فروشی، افزایش تولید، ارزش افزوده بیشتر، داشتن١٢ هزار متر انبار نوسازی شده، معافیت مالیاتی و معافیت عوارض گمرکی به دلیل منطقه آزاد بودن را از مهم ترین ویژگی های تولید در این منطقه ذکر کرد.
وی از طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه تولید بهبود شاخص گرانروی در پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان برای نخستین بار با هزینه پایین در مقایسه با نمونه خارجی با کمک کارشناسان پالایشگاه روغن سازی آبادان خبر داد.
اسحاقی با تشریح سیاست ایرانول مبنی بر کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش تولید محصول نهایی گفت:سال گذشته با کاهش 30 درصدی خام فروشی، میزان فروش محصول نهایی به حدود 30 درصد افزایش یافته و سهم بازار محصول نهایی ایرانول نیز حدود پنج درصد افزایش یافت و برنامه ما با بهره برداری از آبادان افزایش سه برابری صادرات محصول نهایی است.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول افزود:با کمک متخصصان داخلی توانستیم طی سه سال گذشته بسیاری از امور عقب مانده را انجام داده و در تولید، فروش، سود دهی و صادارت رکورد شکنی کنیم.
وی اظهار داشت:پایانه صادراتی ایرانول با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در ماهشهر با ظرفیت مخازن 25 هزار تنی و خط ریلی حمل و نقل محصولات ایرانول از تهران به ماهشهر، بزودی بهره برداری می شود که با بهره برداری از این پایانه می توان ظرفیت ذخیره سازی محصولات صادراتی را به 2 تا 3 ماه افزایش داد.
اسحاقی با بیان بهره برداری از خط ریلی شرکت ایرانول گفت:امیدواریم با بهره برداری از این پروژه ها بتوانیم در زمینه ایجاد اشتغال گام بزرگی برداریم هر چند که امیدواریم با برطرف کردن موانع در پالایشگاه های تهران و آبادان، امسال رکورد تولید محصول شکسته شود.
تولید روغن موتور در آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال 1359 متوقف شده بود. بازسازی پالایشگاه از سال 94 آغاز شد و با احیا و بازسازی فاز نخست بلندینگ روغن و واحد روغن سازی خودرو در آبادان، سال گذشته عرضه تولید محصول نهایی در این پالایشگاه پس از 35 سال توقف دوباره شروع شد.
پالایشگاه شرکت نفت ایرانول در ضلع شرقی اروندرود و در زمینی به وسعت ٢٠ هکتار قرار دارد، این پالایشگاه نخستین تولید کننده روغن‌های موتور و صنعتی در ایران می‌باشد که سال ١٣٢٩ راه‌اندازی شد.
انواع روغن های پایه سبک و سنگین، انواع روغن های موتور و صنعتی،(اکستراکت) برای مصرف در کارخانجات ساخت دوده صنعتی، اسلاک واکس به عنوان خوراک اولیه کارخانجات پارافین‌سازی و مصارف صنعتی از تولیدات این پالایشگاه بود.
این پالایشگاه می‌تواند تمامی سفارش های صادرکنندگان روغن (روغن پایه، روغن موتور و روغن‌های صنعتی) را با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تعیین شده در سفارش خرید، تولید کرده و این محصولات را به صورت بالک یا مظروف در اختیار خریداران قرار ‌دهد.
شرکت نفت ایرانول آبادان در سال 60 میلیون لیتر تولید دارد که در دو خط 20 و 200 لیتری راه اندازی شده است.
با افتتاح شرکت روغن موتور الوند، در طول روز یکهزار بشکه روغن در این کارخانه تولید می شود.
7104/6125**خبرنگار:مسعود گادار**انتشار دهنده:سید بهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.