به گزارش ایرنا سیستم اتوماتیک دریافت و پرداخت عوارض جاده ای ،سامانه تولید برق از گرمای موتور خودرو، توالت ترکیبی،فلاسک گردشگری با قابلیت ثابت نگه داشتن دمای دلخواه و سیستم کنترل هوشمند واگن های قطار پنج اختراع این دانشجویان دزفولی می باشند.
یاسین چمایی نژاد ،حسام الدین توحیدی اصل و ابوالفضل پیشداد از دانشگاه صنعتی جندی شاپور و مرتضی اسکندری و محمد احمدی سیاه پوش از دانشگاه آزاد دزفول موفق به اختراع این طرح ها شدند.
یاسین چمایی نژاد یکی از دانشجویان مخترع دانشگاه جندی شاپور دزفول روز چهارشنبه در این خصوص به ایرنا گفت:این طرح ها و اختراع ها کمتر از سه ماه پیش در اداره اختراعات ایران ثبت شدند.
وی گفت:سامانه اتوماتیک دریافت و پرداخت اتوماتیک عوارض جاده ای ،سامانه تولید برق از گرمای موتور خودرو و توالت ترکیبی به صورت تیمی از سوی اینجانب و حسام الدین توحیدی اصل و محمد احمدی سیاهپوش ارائه شدند ، طرح فلاسک گردشگری با قابلیت ثابت نگه داشتن دمای دلخواه توسط ابوالفضل پیشداد و سیستم کنترل کننده هوشمند واگن های قطار توسط مرتضی اسکندری ارائه و به ثبت رسید.
وی افزود:طرحهای ثبت شده به فدراسیون بین المللی مخترعین کشور معرفی و جهت شرکت در مسابقات بین المللی به دفتر نمایندگی ایران ارسال شد تا اجازه شرکت در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی (آیتکس 2017 ) را دریافت کند.
دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی جند‌ی‌شاپور و آزاد اسلامی دزفول در بیست‌وهشتمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین‌المللی اختراعات مالزی (آیتکس 2017) موفق به کسب چندین مدال شدند.
این مخترع دزفولی گفت:در این مسابقات که در مالزی برگزار شد مخترعان 20 کشور جهان طرحهای خود را در بخش های مختلف ارائه کردند که در این مسابقات توالت ترکیبی و سیستم کنترل کننده هوشمند واگن های قطار موفق به دریافت مدال طلا و سه طرح دیگر موفق به کسب مدال نقره شدند.
حسین اسدی ذاکر مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:مرتضی اسکندری دانش آموخته این واحد دانشگاهی و محمد احمدی سیاهپوش دانشجوی عمران این دانشگاه می باشد که با حمایت دکتر نجف هدایت یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه که سرپرستی این گروه پنج نفره مخترع و گروه دانشجویان جنوب کشور را برعهده داشت به این مسابقات راه یافتند.
وی افزود:با حمایت این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد دزفول این طرح ها به خوبی بیان و ارائه شد که ارائه درست آنها باعث شد در مسابقات بین المللی موفق به کسب مدال شوند.
وی گفت:دانشگاه آزاد دزفول در تلاش است بستری مناسب برای این دانشجویان فراهم کند تا طرحهای ثبت شده در شرکت های دانش بنیان ارائه و تجاری سازی شوند.
فخرالدین ترابی زاده مسئول روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز گفت:این دانشگاه نیز از این دانشجویان مخترع حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.