به گزارش ایرنا عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم باید بدانند که رای دادن حق آنهاست و صلاح نیست از حقی که قانون به آنها داده استفاده نکنند.
سید مرتضی افقه افزود: مردم باید به نتیجه انتخابات امیدوار باشند و بدانند رای دادن در سرنوشت امروز و آینده آنها تاثیرگذار است و رای ندادن ممکن است تاثیر منفی بر آینده آنها بگذارد.
وی بیان کرد: مردم تا به حال تفاوت افرادی را که بر سر کار آمده اند حس کرده اند و نوع انتخاب، تاثیر مثبت یا منفی بر روی زندگی آنها دارد.
افقه گفت: متاسفانه ممکن است یک گروه از حضور حداکثری مردم نفع نبرد در نتیجه به روش های مختلف مردم را از رای دادن منحرف می کنند اما مردم باید با آگاهی شرکت کنند.

** بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود
دیگر عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده بالا رفتن سطح آگاهی اقشار مختلف و امید به تغییر و اصلاح امور کشور می باشد.
دکتر مهناز کسمتی اضافه کرد: حضور حداکثری زمانی مفهوم پیدا می کند که افراد دارای آرای خاکستری در انتخابات حضور فعال یابند چرا که آنها تعیین کننده نتیجه نهایی هر انتخابی هستند.
وی بیان کرد: برای ایجاد انگیزه و امید در این گروه باید اصل آگاهی بخشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه همراه با اهداف و آینده ای روشن مد نظر قرار گیرد.
کسمتی تاکید کرد: بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود بلکه جامعه را به قهقرا می برد.
این استاد دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: رای اولی ها آگاه باشید که رای خویش را به هر بهایی نفروشید، چون رای شما می تواند زمینه توسعه پایدار، رشد علمی، تولید و اشتغال، آرامش سیاسی و ارتقای اخلاق انسانی را فراهم آورد.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بیش از هفت میلیون برگ تعرفه رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر استان توزیع شده است.
علی حسین حسین زاده ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان در حدود چهار میلیون و 700 هزار نفر است که از این تعداد در حدود سه میلیون و 220 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و 76 هزار رای اولی در انتخابات شرکت می کنند.
وی افزود: برای برگزاری انتخابات سه هزار و 720 شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده است که حدود 2 هزار و 800 شعبه ثابت و حدود 900 شعبه نیز سیار هستند.
حسین زاده همچنین گفت: انتخابات در 248 شعبه در چهار شهر برای شورای اسلامی شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: این انتخابات در 76 شهر و 2 هزار و 114 روستای استان برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان 29 اردیبهشت برگزار می شود.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.