مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: طی روزهای آینده بانک های خارجی در منطقه آزاد اروند مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، خلیل جنامی در مصاحبه ای که بیست و یکم فروردین با خبرگزاری ایلنا انجام داد، مهیا شدن حضور بانک های خارجی در آبادان را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار می کند: یکی از راه های رشد و توسعه اقتصادی در آبادان حضور بانک های خارجی است که باید هرچه سریعتر در این خصوص برنامه ریزی شود؛ بانک‌های خارجی می توانند منابع مالی را به ایران بیاورند زیرا در کشورمان کمبود منابع مالی داریم.

جنامی با تاکید بر اینکه بانک های خارجی می توانند تکنولوژی نوین بانکی را وارد آبادان کنند، توضیح می دهد: باید یک برنامه ریزی مناسبی شود تا از طریق حضور بانک های خارجی در آبادان جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شود.

دایر شدن بانک های فراساحلی

اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس از حضور در آبادان در خصوص حضور بانک های خارجی اظهار می کند: استقبال بانک های خارجی در ابتدای کار این دولت مثبت بود. 16 بانک ایرانی و خارجی به همین میزان تقاضا داشتند اما بانک مرکزی در میانه راه ضوابط خود را تغییر داد.

وی ادامه می دهد: بانک مرکزی حداقل سرمایه که 25 میلیون یورو بود را به میزان 150 میلیون یورو افزایش داد البته طی مصوبه ای از 150 میلیون یورو به 100 میلیون یورو تغییر پیدا کرد ولی به دلیل اینکه این رقم همچنان بالا است تاکنون متقاضی زیادی درخواست نکرده و متوقف شده اند.

مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه عنوان می کند: دوباره با «ولی الله سیف»، رئیس کل بانک مرکزی ایران صحبت شده است و مقرر شده به مصوبه قبلی یعنی همان مصوبه 25 میلیون یورو بازگردیم و بانک های فراساحلی را در مناطق آزاد دایر کنیم.

ترکان تاکید می کند: وقتی این ضابطه اجرا شود بانک های خارجی در مناطق آزاد دایر می شوند و به دلیل اینکه منطقه آزاد اروند نسبت به سایر مناطق دارای جمعیت بیشتری است، به طور حتم مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

لزوم پیگیری مطالبات مردم در سطح کلان

حالا می توان امیدوار بود که اگر همه مسئولان مانند رئیس شورای اسلامی شهر آبادان مطالبات مردم را در سطح کلان پیگیری کنند موجب بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.