به گزارش ایرنا مظفرعلی شائی یکشنبه در در مجمع سالیانه هیات جودو استان با حضور رئیس فدراسیون اظهار کرد:خوزستان ظرفیت های بالایی در رشته جودو دارد اما تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده و لازمه استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، یک برنامه منسجم است.
وی افزود: این رشته در سال های گذشته دارای چنین ظرفیت هایی نبود و کمیته ها تا این اندازه به صورت تخصصی شکل نگرفته و تفکر خرد جمعی در راستای پیشرفت این رشته جایگاه بالایی در تصمیم گیری ها نداشت.
معاون اداره ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: هیات های شهرستان ها در سال های گذشته تنها روی برگزاری مسابقات تمرکز داشتند اما اکنون دانش فنی و مدیریتی در کنار ظرفیت دانشگاهی تحول خوبی را در این رشته ایجاد کرده که نوید بخش روزهای خوبی برای این رشته است.
وی ادامه داد: آموزش روند رسیدن به جایگاه بالا را در هر رشته ای کوتاه تر کرده و ورزشکاران، مربیان و داوران ما را به علم روز دنیا بیشتر آشنا می کند.
علی شائی ادامه داد: شهرستان ها نباید تنها به یک هیات ورزشی اکتفا کنند بلکه باید با تشکیل کمیته های مختلف یک رشته را به صورت تخصصی دنبال کنند.
وی گفت: رشته جودو در استان دارای قابلیت هایی است که اگر عمومی تر و فراگیر تر شود، ورزشکاران بیشتری را جذب خود کرده و می تواند در زمینه استعدادیابی و قهرمان پروری نیز بستر مناسبی را فراهم کند.
معاون اداره ورزش و جوانان خوزستان همچنین بر توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: روند ملی شدن ورزش بانوان بخصوص در رشته جودو کوتاه است و اگر هیات ها به صورت ویژه به این بخش بپردازند می توانیم نمایندگان شایسته ای را به تیم های ملی معرفی کنیم.
همچنین حبیب الله فضل الله پور رئیس هیات جودو خوزستان گفت: ورزش جودو در استان در سال های اخیر نسبت به سایر رشته ها با محرومیت های فراوانی مواجه بوده اما اکنون با برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته است سعی شده این محرومیت ها را به حداقل برسانیم.
وی افزود: یکی از مشکلات عمده رشته جودو در استان در حوزه نرم افزاری است که در این سال ها به خوبی به آن توجه نشده است.
رئیس هیات جودو استان ادامه داد: فارغ از نقد عملکرد این رشته در سال های اخیر، اکنون سه ساختار اساسی را برای رشد و توسعه این رشته در استان طراحی کرده ایم که بی شک در صورت اجرای آن ها می توانیم بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کنیم.
وی بیان کرد: ایجاد ساختار اقتصادی یکی از برنامه هایی است که می توانیم با اجرای آن نیازمندی های هیات استان و شهرستان ها را به حداقل رسانده و مشکلات مالی حوزه های مختلف را تا اندازه ای برطرف سازیم.
فضل الله پور اظهار کرد: همچنین ساختار پژوهشی یکی دیگر از برنامه هایی است که برای رشد این رشته در استان آن را به صورت جدی دنبال می کنیم چرا که در بحث دانش حرفه ای رشته جودو ضعف هایی وجود دارد که با تقویت این ساختار می توان این ضعف را به حداقل رساند.
وی بیان کرد: ایجاد یک ساختار اخلاق حرفه ای و مدنی از دیگر برنامه های مهم ما به شمار می رود که در کنار ساختار اقتصادی و پژوهشی می تواند تحول عظیمی در این رشته در سطح استان ایجاد کند.
7152/6002خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.