به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده شنبه در نخستین اختتامیه جشنواره استانی سفیران سلامت دانش آموزی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در تالار امام خامنه ای اهواز بیان کرد: هر رای در سیاست و عرصه مدیریت کشور تاثیر گذار است بنابراین رای اولی ها برای حضور در این عرصه مشارکت گسترده داشته باشند.
وی گفت: باید توجه داشته باشیم که دولتی را انتخاب کنیم که سیاست های تثبیت شده را عملیاتی کند.
مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به شرایط خاص خوزستان که باعث شده از سایر استان ها متمایز شود افزود: تنوع جغرافیایی و شرایط اقلیمی در استان به ویژه پدیده گرد و غبار باعث شده است که خوزستان شرایط خاصی داشته باشد که باید برنامه ریزی خاصی را برای مناطق مختلف استان در شرایط بحرانی تهیه کرد.
حاجی زاده درادامه بیان کرد: در خوزستان به دلیل تنوع فرهنگی و اقلیمی که وجود دارد بحث توجه به سلامت بسیار اهمیت دارد.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش مکانی است که می توان در بحث آموزش در حوزه سلامت از آن به خوبی استفاده کرد.
حاجی زاده عنوان کرد : در یک دهه اخیر خوزستان دچار پدیده گرد و غبار شده است که برای حفظ سلامتی در مقابل این پدیده لازم است به مردم آموزش خود مراقبتی داده شود و برای ترویج این کار می توان از دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت کمک گرفت.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان عنوان کرد: دانش آموزان سفیر سلامت می توانند آموزش های حفظ سلامتی را در جامعه و در بین خانواده های خود ترویج دهند.
حاجی زاده افزود: دردولت تدبیر و امید در عرصه سلامت ، طرح تحول نظام سلامت انجام گرفته است که نتایج خوبی به همراه داشت که باید از این نتایج مراقبت کرد.
وی گفت: نقش سفیر سلامت به ویژه در دوره ابتدایی بسیار ویژه است و نیاز به بستر سازی و فرهنگ سازی دارد.
درادامه این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: شعار امسال هفته سلامت ' زندگی سالم با نشاط و امید' است که از طریق آموزش و پرورش و آموزش دانش آموزان به دنبال ترویج این شعار هستیم.
محمود معزی افزود: سفیران سلامت این وظیفه را دارند که به خانواده و جامعه خود آموزش بهداشت و سلامت بدهند.
وی گفت: دانش آموزان می توانند نقش بسیار مهمی را در ترویج فرهنگ آموزش سلامت در سطح جامعه داشته باشند و باید بر روی آموزش دانش آموزان سرمایه گذاری کرد.
در این مراسم از چند نفر از دانش آموزان برگزیده این جشنواره که آثار ارسالی آن ها برتر شده بود تجلیل شد.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.