علی حسین حسین زاده سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات امسال در شهرهای خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: به منظور آشنایی رای دهندگان در این شهرها قرار است هفته آینده مانوری برگزار شده و نحوه رای گیری الکترونیکی در این سامانه ها نمایش داده شود.
به گفته وی، برای معرفی سامانه رای گیری به شهروندان نیز این تجهیزات در نمایشگاه الکامپ که از روز دوشنبه در نمایشگاه بین المللی اهواز برپا شده، به معرض نمایش درآمده است.
حسین زاده همچنین گفت: تشکیل ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هم اکنون ممنوع است و بر اساس قانون زمان تشکیل ستادهای انتخاباتی پس از تایید شدن داوطلبان توسط هیات های نظارت و در زمان مشخص شده برای تبلیغات است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشستی با حضور فرمانداران و پلیس فتا اظهار کرد: در این نشست پلیس فتا ضمن اعلام همکاری برای رصد فضای مجازی در آستانه انتخابات، راهنمایی هایی نیز به اعضای نشست ارائه کرده است.
حسین زاده افزود: کلاس های آموزشی درباره انتخابات نیز برای فرمانداران و بخشداران به صورت مستمر در حال برگزاری است، زیرا در صورت آموزش مناسب و آشنا شدن مجریان انتخابات با فرآیندها و قوانین، می توان این رویداد مهم را به خوبی برگزار کرد.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب شده اند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر و 12 هزار و 858 نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده اند.
تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر و روستا در هیات های اجرایی انجام و اکنون هیات های نظارت در حال بررسی صلاحیت داوطلبان هستند که قرار است آمار نهایی دوم اردیبهشت اعلام شود.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.