مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان درنشست بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص طرح های بیابان زدایی و انتقال آب به عرصه های ریزگردها درجنوب و جنوب شرق اهواز، نسبت به تامین و پرداخت مطالبات کشاورزان دارای زمین در مسیر این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در این جلسه که صبح امروز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: مطالبات کشاورزان منطقه باید تامین و پرداخت شود. هنگام شروع آبرسانی از طریق کانال انتقال آب "پورشریفی"  به کانون ریزگردها در جنوب و جنوب شرق اهواز  باید دقت شود تا اراضی مردم دچار خسارت نشوند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه طرح بیابان زدایی اهواز از طرح های ملی است، تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در اجرای موفق آن هم پوشانی و کمک کنند.

در این جلسه، یداله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح انتقال آب پورشریفی از کانال پرورش ماهی آزادگان در مسیر جاده اهواز به آبادان تا کوت امیر( فازاول )  ارایه داد و افزود: هم اکنون 10 کیلومتر از آن آماده بهره برداری است.

گفتنی است طرح احداث کانال انتقال آب پورشریفی دارای 44 کیلومتر است که از سایت پرورش ماهی آزادگان در مسیر جاده اهواز به آبادان شروع و تا جاده اهواز به ماهشهر در جنوب و جنوب شرق اهواز ادامه دارد.

شمایلی درخصوص لوله گذاری و احداث سازه های جدید از جمله احداث پل در بالای نهر بحره برای تردد روستاییان منطقه و  لایروبی کانال آب سایت پرورش ماهی آزادگان، گزارشی ارایه داد.

احمد رییس زاده، قائم مقام اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان نیز در این جلسه گزارشی از طرح نهال کاری در عرصه های بیابانی در جنوب و جنوب شرق اهواز ارایه نمود.

در این جلسه مقرر گردید که از کانال انتقال آب به عرصه های بیابانی و طرح نهال کاری بازدید بعمل آید.

همچنین کمیته اطلاع رسانی با محوریت ستاد بحران استانداری و با همکاری روابط عمومی جهاد نصر و اداره کل منابع طبیعی با هدف مستندسازی اقدامات دولت در عرصه بیابانزدایی درخوزستان،  تشکیل شود.

مقرر گردید که برگزاری سمینار ملی مقابله با ریزگردها که بناست اردیبهشت ماه امسال در اهواز برگزار شود با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی پیگیری گردد. همچنین امر پرداخت خسارت و حق ارتفاع به کشاورزان پیگیری و حل گردد.

عملیاتی کردن حق آبه عرصه های بیابانی با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.