به گزارش ایرنا سرتیپ سیدباقر صادقی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز به مناسبت 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه سطح آمادگی دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز به روز افزایش می یابد افزود: ارتقاء سطح دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا و با استفاده از نیروهای خلاق و توانمند داخلی عملیاتی می شود.
وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مظهر اقتدار و عزت ملی بیان کرد و افزود: این نیروی الهی در خدمت ملت ایران و اهداف مقدس و مشروع نظام اسلامی است.
فرمانده لشکر 92زرهی خوزستان با تبیین تلاش های گروه های ضدانقلاب و معاند برای انحلال ارتش در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همه این تلاش ها که منطبق با خواست دشمنان بود با نهیب امام خمینی(ره) ابتر ماند و آن عزیز سفر کرده حمایت قاطع و بی چون و چرای خود را از ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و با پیام تاریخی اش در 28فروردین 1358 روح تازه ای در کالبد ارتش دمید.
صادقی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در همان روزهای نخستین انقلاب اسلامی مقابل توطئه های گروه های ضد انقلاب و ایادی خودفروخته امریکا و وابسته به قدرت های استکباری ایستاد اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش در برابر یک آزمون الهی قرار گرفت و سرفراز از این آزمون سخت و دشوار بیرون آمد.
فرمانده لشکر 92زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از 48 هزار شهید و 200هزار جانباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس افرود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام و همراه با سایر قوای مسلح در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادند و آن را با خفت و خواری از سرزمین مقدس ایران به عقب راندند.
وی با اشاره به اینکه صدام معدوم قصد داشت در عرض یک هفته انقلاب اسلامی ایران را نابود کند ولی با دفاع جانانه ملت و نیروهای مسلح ، 34روز پشت دروازه های خرمشهر مانده بود افزود: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران به سطح از آمادگی رزمی و دفاعی رسیده است که هیچ قدرتی نمی تواند چشم طمع به ایران اسلامی و مقتدر داشته باشد.
سرتیپ صادقی به خدمات ارتش پس از پایان هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: در سال های جنگ تحمیلی حدود 4.2میلیون هکتار از اراضی مرزی و اشغالی آلوده به مین و مواد منفجره بود که گروه های خنثی سازی ارتش حدود 2.5میلیون هکتار از این اراضی را پاکسازی و بیش از 6میلیون مین و گلوله عمل نکرده را خنثی کرد.
فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان در ادامه افزود: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سه بخش زمینی ، دریایی و هوایی به برکت استقلال و اتکا به نیروهای توانمند داخلی ، در بالاترین سطح از آمادگی دفاعی و رزمی قرار دارند و قادر هستند هر تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشور در نطفه خفه کنند.
29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان های نمونه ارتش و دیگر نیروهای مسلح در بلوار قدس شهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان رژه می روند.
6065/6125 خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.