به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین مجیدناصری‌نژاد امروز در حاشیه سفر وزیر کشور به شهرستان شادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر تالاب حیات خود را داشته باشد می‌تواند حیات منطقه را نیز از لحاظ وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین از نظر زیست محیطی تامین کند.

وی با بیان اینکه وضعیت تالاب بهبود پیدا نکرده است، افزود: ورودی تالاب شادگان باید از محل حوزه جراحی و کارون تامین شود اما از محل کارون شاهد قطع اتصال آب و ورود پساب‌های نیشکر به تالاب هستیم همچنین تامین آب از حوزه جراحی نیز کم است و به تالاب نمی‌رسد.

نماینده شادگان در مجلس گفت: درحال حاضر تنها موجودی در تالاب پساب است که با شوری بالایی نیز همراه است به همین دلیل از شرکت توسعه نیشکر درخواست داشتیم با هدایت آب به تالاب وضعیت موجود را جبران کنند که این امر هنوز صورت نپذیرفته است.

وی عنوان کرد: مناطقی در تالاب در حال خشک شدن هستند اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا علاوه بر گردوغبار، شاهد ریزگرد نمکی نیز خواهیم بود زیرا با افزایش انباشت نمک پساب‌ها با زمین‌های نمکی مواجه می‌شویم که در نتیجه در اثر وزش باد ریزگرد نمکی خیزش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه تالاب شادگان آبگیری نشده است، تصریح کرد: اقدام خاصی برای آب گیری تالاب انجام نشده است و اگر این روند به این شکل ادامه پیدا کند تابستان قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد؛ سازمان محیط زیست در سال 91 اقدام به کشیدن کانال بین دارخوین و منطقه مسعودی کرد اما به دلیل تخصیص ندادن اعتبار احداث کانال متوقف شد.

وی با بیان اینکه مشکل عمده تالاب عدم وجود متولی است، توضیح داد: سازمان محیط زیست حافظ مرزهای تالاب و جلوگیری از صید و ساخت و ساز غیر مجاز است در تالاب شادگانم نیز نیازمند متولی هستیم که آب را به تالاب رسانده و حیات تالاب را حفظ کند همچنین اقدامات گردشگری در منطقه ایجاد شده اما متولی برای نگهداری این امکانات وجود ندارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای مکرر وزرا به خوزستان گفت: دولت اخیرا تحرک‌ خوبی برای استان داشته اگر از قبل این تحرک‌ها انجام می‌شد قطعا شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614752
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.