به گزارش ایرنا اعتکاف یکی از سنت‌های حسنه است که هرساله در ایام البیض ماه رجب از 13 رجب به مدت سه روز در مساجد شهرهای مختلف کشور برگزار می شود و بسیاری از مردم خداجو از قشرهای گوناگون به عبادت و دعا و روزه‌داری می‌پردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال زیاد مردم آبادان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف گفت:25 مسجد برای این امر در شهرستان آبادان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام سید فخرالدین رضوی افزود:از این تعداد چهار مسجد در اروندکنار، 2 مسجد در چوئبده و 2 مسجد در دهستان منیوحی در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: در شهر آبادان سه مسجد برای برادران و بقیه برای خواهران در مناطق مختلف شهر پیش بینی شده است.
حجت الاسلام رضوی ادامه داد:100 نفر در بخش تدارکات و 100 روحانی نیز با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در بخش فرهنگی به معتکفان خدمات ارائه می‌دهند.
وی گفت:اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا بنده در سه روز حضور مداوم در مسجد، علاوه بر کسب معنویت، مروری برگذشته خود داشته باشد و با رها شدن از قیدوبند دنیا، برای یک سال خود برنامه‌ریزی کند تا بتواند مسیر تقرب الهی را بهتر بپیماید.
آیین معنوی اعتکاف هرسال از 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در مساجد آبادان با حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده:
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.