حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: امسال سال نو را با ماه مبارک رجب آغاز کرده‌ایم. طبیعت ما با سال معنویت ماه رجب تداخل شده و این‌یک پیام مهمی برای مردم مسلمان ایران دارد.

وی افزود: ماه رجب ماه نزول رحمت، استغفار، ماهی است که خداوند متعال توجه خواستی به بندگان خود دارد به‌طوری‌که روزه گرفتن در این ماه عزیز موجب دوری صدسال از جهنم است لذا در این ایام میلاد باسعادت امام جواد (ع) و امام علی (ع) به همه مردم عزیز تبریک عرض می‌کنم.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: ایام اعتکاف که همان ایام البیض معروف است از سه‌شنبه مصادف با ولادت باسعادت حضرت مولای متقیان امام علی (ع) آغاز می‌شود مراسم معنوی اعتکاف شهرستان هندیجان در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی هرساله جوانان و مردم ایران اسلامی در روزهای 13،14،15 رجب به مدت سه روز در مساجد کشور بخصوص مساجد جامع معتکف شده و بدون هیچ‌گونه ارتباطی با خارج باخدای خود خلوت، راز و نیاز می‌کنند.

ساری اصل عنوان کرد: فلسفه اعتکاف یعنی خلوت کردن با معبود خود؛ راز و نیاز کردن خصوصی با خداوند منان است. اعتکاف یعنی انقطاع از خانه، خانواده، همسر، فرزند و همه تعلقات دنیوی است و بدون هیچ‌گونه دخول و خروج باید فقط با خالق یکتا راز و نیاز کنید.

وی افزود: عده‌ای به مدت سه روز چه زن و مرد، پسر و دختر از دنیا بریده و به پناه مساجد می‌روند. این یعنی همان برگشت انسان از دنیا به‌سوی خدا است که بعدازاین ایام پر خیروبرکت روح و وجود انسان سرشار از معنویت و تهی از رذایل دنیوی می‌گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: قرآن کریم خطاب به دو پیامبر عظیم آلشان فرموده است: منزل من کعبه آماده و پاک‌سازی کن برای طواف و معتکفان، برای کسانی که می‌خواهند در برابر خدای خود رکوع و سجود کنند.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان طبق روایات کلاً رختخواب را جمع و این ده روز را در مسجد معتکف می‌شدند. این سنت حسنه الحمدالله در ایران اسلامی اجرا و ما از مسئولان محترم بخصوص سازمان تبلیغات اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ساری اصل عنوان کرد: هیئت‌های ما در مساجد تلاش و کوشش داشته و در حال برگزاری برنامه‌ای مناسب این ایام هستند. اعتکاف فرصتی است که ما بتوانیم مدیران و ستاد اعتکاف بتوانند از بین معتکفین گلچین کرده و ایجاد ارتباط در مسجد، جماعت، جمعه را تقویت کنند.

وی افزود: ما در هندیجان هیئت فاطمیون راداریم که در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی را در مسجد جامع برگزار می‌کند، انتظار داریم این عزیزان همانند سال‌های قبل بتوانند مراسم باشکوه اعتکاف را پشتیبانی معنوی و برنامه خوبی در مسجد جامع ویژه برادران مؤمن برگزار کنند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: امسال مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی هندیجان با قبول مسئولیت برگزاری اعتکاف در سطح شهرستان که واقعاً از این بزرگواران تقدیر و تشکر می‌کنیم. همچنین در چند سال گذشته که این مسئولیت بر عهده هیئت فاطمیون و ستاد نماز جمعه بوده از زحمات آن بزرگواران نیز متشکریم.

وی گفت: از همه جوانان دعوت می‌کنم در این مراسم باشکوه معنوی شرکت و با مسئولان برگزاری همکاری خوبی داشته باشند. از همه معتکفین می‌خواهم که اعمال اُم داوود را به بهترین شکل انجام بدهند چراکه این اعمال سفارش شده حضرت امام صادق (ع) است.

ساری اصل عنوان کرد: ما روایت داریم که مراسم اعتکاف باید در مساجد جامع برگزار شود چراکه مسجد جامع بزرگ‌ترین مسجد هر شهر است. سعی شود اعتکاف ما در مساجدی برگزار که مساجد جامع و یا مصلاهای نماز جمعه باشد.

وی افزود: من از همه جوانان عزیز که به این ندای معنوی لبیک گفته و در این مراسم عظیم شرکت خواهند کرد تشکر دارم، همچنین از خبرگزاری تسنیم که اخبار بین‌الملل، ملی، استانی و شهرستان ولایت مدار هندیجان را رصد، به بهترین شکل پوشش رسانه‌ای می‌دهند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611156
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.