به گزارش ایرنا، تیم استقلال خوزستان با وجود مشکلات فراوان با دو برد متوالی یک بر صفر در برابر الفتح عربستان و الجزیره امارات و یک تساوی مقابل لخویا قطر تاکنون عملکرد درخشانی در این رقابت ها داشته اند.
شاگردان پورموسوی، بازیکنان کم نام و نشان فوتبال ایران به رغم مشکلات فراوانی که داشتند در آسیا خوش درخشیدند و چشم همگان را به خود جلب کردند. استقلالی ها با پیروزی در این بازی که کار بسیار سختی است تا حدود زیادی مسیر صعود به دور بعد را طی می کنند.
حسن بیت سعید، محمد طیبی، آرش افشین، دانیال ماهینی، مهدی زبیدی، وحید شیخ ویسی و آلویس نانگ بازیکنان مطرح و کلیدی استقلال خوزستان در این بازی به شمار می روند که می توانند به کمک تیم بیایند.
در سوی دیگر میدان تیم قدرتمند لخویا حضور دارد که قهرمانی این فصل لیگ ستارگان قطر را به خود اختصاص داده و شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها است. آنها در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تاکنون بدون شکست بوده اند. پیروزی برابر الجزیره و تساوی برابر الفتح و استقلال خوزستان برای آنها اندوخته ای 5 امتیازی به وجود آورده است.
اگرچه لخویا از خط حمله زهرداری برخوردار است اما امید اصلی گلزنی لخویا یعنی یوسف العربی در این دیدار مصدوم است و قطعا این موضوع کمک خوبی به آبی پوشان ایرانی خواهد کرد.
جمال بلماضی مربی 41 ساله فرانسوی- الجزایری لخویا سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی هر دو کشور را دارد و در تیم‌های مطرحی مثل منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، سلتاویگو، مارسی، ساوتهمپتون، والنسیا بازی کرده است.
او دو سال هم برای تیم‌های قطری الغرافه و الخریطیات به میدان رفته است. جمال بلماضی مربیگری را از سال 2010 در همین تیم لخویا آغاز کرد و پس از آن در سال 2014 به مدت یک سال سرمربی تیم ملی قطر شد و از سال 2015 دوباره به نیمکت لخویا برگشت.
یازده بازیکنی که فردا مقابل استقلال خوزستان به میدان می‌روند شاید منتخبی از قاره‌های مختلف جهان باشند.
در ترکیب تیم لخویا بازیکنانی با ملیت‌های مختلف همچون چیکو فلورس اسپانیایی، لوییس مارتین سیارا برزیلی، تائدهی‌نام از کره جنوبی، محمد مونتاری از غنا، یوسف المساکنی از تونس، سیدحسن عیسی از بحرین، کریم بودایف از فرانسه، محمد تروسور از کنگو، امین لکومنته از فرانسه، قاسم عبدالحامد برهان از سنگال حضور دارند همچنین خالد مفتاح، اسماعیل محمد، محمد موسی، احمد یاسر، عاصیم مادیرو و آلموز عبدالله ملی‌پوشان قطری تیم لخویا هستند.
لخویا از سال 2009 که فعالیتش را آغاز کرده تا امروز هشت قهرمانی در جام‌های مختلف فوتبال قطر به دست آورده است این در حالی است که استقلال خوزستان در پنجمین سال تاسیس خود تنها یک قهرمانی در کارنامه دارد.
دیدار بین دو تیم استقلال خوزستان و لخویا قطر ساعت 20 روز دوشنبه در ورزشگاه دوحه قطر برگزار می شود .
تیم استقلال خوزستان در حال حاضر با کسب 7 امتیاز صدرنشین گروه B رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است.
6002خبرنگار:پارسا شاکری **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.