به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کوروش بهادری ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی اظهار داشت: میزان بارش از ابتدای امسال تا 14 فروردین ماه در تمام ایستگاه‌های خوزستان منفی به جز در شهرستان گتوند که میزان بارش 9 درصد بالای نرمال است.

وی با بیان اینکه مجموع میانگین بارش‌های خوزستان به سمت منفی است، افزود: خوزستان از لحاظ خشکسالی رتبه نخست کشور را دارد و حتی از استان یزد وضعیت بدتری داریم امسال تنها 63 درصد بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه میزان بارندگی 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان با بیان اینکه اکنون بخش اعظم استان در خشک‌سالی شدید و متوسط است، گفت: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که روند افزایش دما را نسبت به سال‌های گذشته داریم و الگوی تابستانه زودتر از موعد در استان مستقر شده است.

بهادری با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش دما وارونگی دمایی است، ادامه داد: با توجه به اینکه وارونگی دمایی در ساعات اولیه صبح مشاهده می‌شود پیشنهاد می‌کنم کارخانه‌های صنعتی در ساعات خاصی از روز کار خود را آغاز کنند تا میزان آلاینده‌ها صنعتی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: براساس آمار تا پایان اردیبهشت ماه بارش‌های قابل توجهی نداریم بنابراین باید براساس آمار گفته شده سیاست‌‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608906
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.