به گزارش ایرنا غلام رضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: خوزستان با ظرفیت ها و پتانسیل بسیار مانند مرزهای آبی، دسترسی به آب های آزاد بین المللی، سد و نیروگاه های بزرگ، فرودگاه ها، همجواری با بازارهای منطقه و حوزه خلیج فارس، کشاورزی و نفتی نیازمند اقدامات برای بهره وری از پتانسیل هایش است.
وی بیان کرد: خوشحالیم که عنایت دولت به نحوی است که اولین سفر معاون اول رئیس جمهوری در سال جاری و حتی آخرین سفر در سال قبل وی به استان خوزستان بود.
استاندار خوزستان ادامه داد: مصوبه‌ای شامل پنج بند اساسی برای زیرساخت های اصلی خوزستان با اهتمام هیات دولت در اولین جلسه سال جاری تصویب شده که از دولت تقاضا داریم برای عملیاتی کردن آن به ما کمک کند تا آن را با سرعت تمام در خوزستان اجرایی کنیم.
وی گفت: تصویب حق آبه تالاب ها به عنوان اولویت اصلی، تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و طرح 550 هزار هکتاری، توسعه منطقه آزاد اروند به 2 شهرستان آبادان و خرمشهر، آبرسانی طرح غدیر که به غرب و شرق اهواز، خرمشهر و آبادان رسیده، مصوبه فاضلاب، ثابت نگه داشتن رشد درآمدهای مالیاتی، تبدیل 2 درصد درآمدهای نفتی به سه درصد، احیای کارون را می توان از عنایات دولت و مجلس به خوزستان نام برد.
وی اظهار کرد: مصوبه ایجاد توازن منطقه ای در طرح 550 هزار هکتاری نیز یکی دیگر از طرح های دولت برای استان خوزستان است.
استاندار خوزستان با اشاره به آلودگی های زیست محیطی در خوزستان تصریح کرد: این آلودگی ها ناشی از دستکاری در طبیعت و اقلیم خوزستان است در هیچ استانی در طبیعت به اندازه خوزستان دستکاری نشده است و اولین دستکاری را می توان هشت سال دفاع مقدس نام برد و بعد از آن نیز بهره برداری بدون در نظر گرفتن مسایل زیست محیطی از منابع نفتی و غیره موجب این وضعیت شده است.
وی تاکید کرد: 270 کلاس و مدرسه کانتینری در استان وجود دارد که تلاش شده تا سال 97 به این تعداد به صفر برسد.
شریعتی بیان کرد: گسترش سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی بر اثر عوامل مختلف از جمله جنگ نیز از دیگر مشکلات این استان است که باید تلاش شود تا از پتانسیل های خوزستان برای به حداقل رساندن آنها و رفع محرومیت استفاده شود.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.