به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سعید متصدی امشب در شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشاورزی در سالن شهید هاشمی اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت آب و هوایی خوزستان برنامه‌های از قبیل حذف 30 هزار بشکه از میادین آزادگان به خوزستان را انجام  و در ارتباط با موضوع گرد و غبار شبکه پایش این پدیده را تکمیل کردیم.

وی افزود: در کل کشور 190 ایستگاه آلودگی هوا داریم که  در طول سه سال گذشته 18 دستگاه از آمار مذکور در خوزستان راه اندازی شده است.

معاون سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تالاب هورالعظیم گفت: موضوع آبگیری تالاب هورالعظیم و تشخیص کانون‌های ریزگردها را نیز در دستور کار داشتیم و 4 تفاهمنامه بین‌المللی منعقد کردیم که براساس آن قرار است 50 پژوهشگر بین‌المللی برای بررسی مسئله گرد و غبار به ایران سفر کنند.

متصدی با بیان اینکه تمامی موضوعات و اتفاقات پیرامون معضل گردو خاک به وزارت امور خارجه اعلام می‌شود به ساخت و ساز سدها اشاره کرد و افزود: نه تنها هیچ مجوز ساخت سد و انتقال آب بین حوزه‌ای در دولت یازدهم صادر نشده  بلکه مصوبه‌ای ویژه برای رودخانه کارون در  شورای عالی آب در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: 20 مورد مجوز لازم برای پروژه های استان خوزستان تفویض شده است که این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال بوده است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606079
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.