رضا قپانچی پور روز سه شنبه به ایرنا افزود: به دنبال گشت و کنترل یگان حفاظت پارک ملی دز ، فردی که اقدام به قطع و فروش درختان جنگلی می کرد هنگام حمل قطعات درختان قطع شده با خودرو ، شناسایی و ادوات وی توقیف و جهت بررسی به مراجع قضایی تحویل گردید.
وی افزود:در بررسی به عمل آمده فرد متخلف یک درخت کنار کهنسال را قطع و کنده های دیگر درختان را قطعه قطعه کرده و قصد فروش آنها را داشت که دستگیر شد.
وی گفت:این فرد متخلف به 6 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده و با توجه به اینکه هنوز حکم نهایی وی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده احتمال جریمه حبس نیز برای وی وجود دارد.
قپانچی پور افزود:در ایام تعطیلات نوروز برخی گردشگران اقدام به روشن کردن آتش در محوطه پارک ملی دز کردند که در یک مورد آتش در حال سرایت به دیگر مناطق بود که با سرعت عمل محیط بانان کنترل شد.
وی با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان ، هرگونه صید ماهی در رودخانه های منطقه ممنوع است افزود:سه صیاد که قصد ماهی گیری را داشتند دستگیر و از صید غیرمجاز آنها جلوگیری به عمل آمد.
* احیای سایت گوزن زرد در دزفول
قپانچی پور افزود:سایت گوزن زرد بعد از سیلاب پارسال دچار خسارات زیادی شد و تعدادی از احشام محلی از جمله گاو،گاومیش و اسب وارد سایت شدند که با احیای سایت ،احشام از سایت گوزن زرد بیرون رانده شدند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.