به گزارش روز پنجشنبه ایرنا غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی گتوند از کارخانه ها و واحدهای صنعتی به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و افزود:این واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات مختلف فعالیت آنها متوقف شده و در حال از بین رفتن هستند که تعطیلی آنها به کار و اشتغال در استان خوزستان ضربه زده است.
استاندار خوزستان یادآور شد: یکی از برنامه های اساسی برای استان خوزستان در سال جدید تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی تکمیل شده در حدتوان به مقدار قابل ملاحظه است که در این راستا دستور لازم به معاونت برنامه ریزی استانداری داده شده است.
شریعتی ادامه داد:واحدهایی صنعتی گتوند دارای ظرفیت های مناسبی برای گسترش و ایجاد اشتغال بیشتر هستند که با وجود تجهیزات لازم نیازمند سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت می باشند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی واحدهای صنعتی گتوند تاسف آور است و همه باید تلاش کنیم تا این واحدها مجدد راه اندازی شوند.
شریعتی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: راه اندازی مجدد ناحیه صنعتی گتوند مصداق بارز و نمونه عملی آن است که باید هرچه سریعتر انجام گیرد.
شریعتی با بیان اینکه سال گذشته کارهای زیرساختی و اساسی در ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان انجام شده است، افزود:بانک ها باید همکاری بیشتری داشته باشند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهتر عمل کنند و در روند کار مانع ایجاد نکنند.
وی ادامه داد:ما باید به سمت تولید ملی حرکت و در عین حال فضای رقابت ایجاد کنیم و نباید اجازه دهیم واردات بی رویه به تولید ملی خدشه وارد کند.
شریعتی گفت:در مقطعی در کشور به علت دلارهای بی حساب و کتاب و نداشتن برنامه ، واردات بی رویه به کشور صورت گرفت و
باعث تعطیلی واحدهای صنعتی شدیم.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: در آمد حاصل از فروش نفت و صادرات غیرنفتی باید دلار به دلار با برنامه وارد بازار کشور شده و در جهت تقویت تولید ملی و افزایش صادرات هزینه شود.
شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه دولت و استانداری برای استان خوزستان در سال 96 خصوصا در حوزه اقتصاد در اواسط اردیبهشت امسال از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی می شود و در پایان سال نیز کارشناسی خواهند شد که چند درصد موفق و چند درصد موفق نبوده ایم .
ناحیه صنعتی گتوند در سال 1369 با هدف اشتغالزایی و تولید در این شهرستان ایجاد شد.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@ برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.