به گزارش ایرنا امیرسرلشکرحسین حسنی سعدی روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت سالروز عملیات فتح المبین در منطقه عملیاتی فتح البیمن در شوش در جمع کاروان های راهیان نور و افزود:باید تلاش کنیم تا دستاوردهای عملیات هایی چون عملیات فتح المبین را به نسل جوان منتقل کنیم .
وی گفت:ماوظیفه داریم تمام واقعیت ها ،ایثار ،شهامت ،شجاعت و افتخارات شهدا را بازگو کنیم تا همه بدانندرزمندگان و شهدا با عشق علاقه جنگیدند و پیروز شدند.
امیرسرلشکرحسنی سعدی افزود:نباید برای شهدا گریه کرد بلکه پدر و مادر شهدا بایستی افتخار کنند که فرزندانشان در چنین منطقه ای بادشمن جنگیدند ، دشمن را خوار و زبون کردند و از خاک سرزمین ایران اسلامی بیرون راندند.
به گزارش ایرنا سرهنگ کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز در این آیین گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی کاروان های راهیان نور ارایه کرد.
همچنین ازکتاب فاتحان رادار ، حماسه لشکر هفت ولی عصر(عج) سپاه خوزستان که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گردآوری شده رونمایی شد.
عملیات فتح المبین در ساعت سی دقیقه بامداد روز 2 فروردین 1361 با رمز یازهرا(س) در منطقه شوش و دزفول آغاز شد.
حدود 2500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی در این عملیات از دست دشمن بعثی آزاد شد.
انهدام بیش از چهار لشکر، 361 تانک و نفربر، 18 هواپیما، 300 خودرو ، 50 توپ و نیز به غنیمت گرفتن 320 تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 165 توپ و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از موفقیت های این عملیات بود.
در عملیات فتح المبین بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت در آمدند.
منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب کرخه در شمال استان خوزستان میزبان کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.