عبدالصاحب شمخانی شنبه در بازدید از تاسیسات نفتی نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از حجم سفرهای نوروزی با هواپیما انجام می شود مصرف بنزین هواپیماهای مسافری در فرودگاههای اهواز ، ماهشهر و دزفول با دو برابر و مصرف بنزین خودروها 10درصد افزایش می یابد.
وی گفت: همه تمهیدات لازم برای تامین شبانه روزی بنزین هواپیماهای مسافری و عرضه فراورده های سوختی در 188جایگاه در محدوده عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از طریق انبار نفتی نظامیه انجام شده است.
شمخانی با بیان اینکه انبار نفتی نظامیه اهواز با ظرفیت 650میلیون لیتر ذخیره ای مطمئن برای تامین سوخت کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی است از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در فرایند سوخت رسانی ، مراتب را با شماره تلفن 09627 و 06134445161در میان بگذارند.
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با اشاره به شروع طرح نوروزی بازدید و نظارت بر جایگاههای عرضه فراورده های سوختی که از 25اسفند 95 تا 15 فروردین 96 ادامه دارد افزود: در طرح نوروزی 5 گروه شامل بازرگانی ، روابط عمومی ، عملیات ، فنی و کنترل کیفیت بر فرایند عرضه سوخت رسانی نظارت می کنند.
شمخانی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در تامین گازوئیل و بنزین یورو 4 در سطح کلانشهر اهواز وجود ندارد افزود: روزانه بین 1 تا 1.2 میلیون لیتر با 150دستگاه تانکر از طریق پالایشگاه شازند اراک به اهواز انتقال می یابد.
وی گفت: روزانه 12میلیون لیتر فراورده های سوختی از انبار نفتی نظامیه از طریق یک هزار دستگاه نفتکش به مناطق شمالی ، جنوبی ، مرکزی و شرق و استان های همجوار انتقال می باید.
95درصد فراورده های سوختی انبار نفتی نظامیه از طریق دو خط از پالایشگاه نفت آبادان انتقال و سپس با خط لوله به مناطق شمالی و مرکزی کشور پمپاژ می شود.
تاسیسات نفتی نظامیه اهواز در طول جنگ تحمیلی بارها با هدف قطع خطوط پشتیبانی رزمندگان اسلام ، مورد حمله هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق قرار گرفت ولی با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ، هیچگاه از مدار عملیات خارج نشد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.