به گزارش ایرنا، حیدر بهمنی چهارشنبه در سمینار علمی و پژوهشی ارائه و صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور و ارتباط مستمر با دانشگاه در سرسرای دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند، کشور را از بسیاری معضلات، نجات دهد ، این پیام رهبر فقید ما از اول انقلاب بود ولی متاسفانه خیلی دیر عملی شد .
وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران اولین شرکتی بود که با دانشگاههایی از جمله شریف، علم و صنعت و امیرکبیر و شهید چمران اهواز ارتباط برقرار کرد.
بهمنی با اشاره به اینکه امروز 30 نوع تکنولوژی حفاری در کشور داریم گفت: ادعا نمی کنیم آخرین تکنولوژی های روز دنیا را داریم اما در حال حاضر کشور در صنعت حفاری نیاز به خارجی ها ندارد و با وجود تمام تحریم ها، خودمان حفاری می کنیم.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: امروز 20 هزار قطعه مورد استفاده در صنعت حفاری در ایران ساخته می شود و آماده صدور خدمات فنی و صدور فکر فنی هستیم.
وی ادامه داد: باید به توان داخلی اعتقاد داشته باشیم و مدیریت در مسیر آینده نگری حرکت کند.
بهمنی اظهار کرد: شخصا معتقدم بیکاری و گرفتاری های امروز به علت سوء مدیریت و ضعف مدیریت است و شایسته نیست کشوری با این همه پتانسیل، جوانان بیکار داشته باشد.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: متاسفانه همه چیز در تهران متمرکز شده، اعتقاد من این است که به شرکت ها و استانداران اختیار بدهند و تصمیم گیری در استان ها صورت گیرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین سمینار گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز برای جهت دهی به فعالیتها مراکز تحقیقاتی زیادی فعال کرده و هفت مرکز تحقیقاتی در دست تاسیس دارد.
ابراهیم حاجی دولو افزود: سه مرکز تحقیقاتی شامل زمین شناسی و زمین شیمی نفت، حفاری و شبکه های گازرسانی به صورت مستقیم مربوط به نفت هستند و 107 قرارداد تحقیقاتی فعال دارند.
وی ادامه داد: این دانشگاه، 40 پروژه مشترک با وزارت نفت دارد و امسال هم رشته مهندسی نفت با گرایش حفاری برای پذیرش دانشجو مصوب شد.
حاجی دولو گفت: از سال آینده هم در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نفت گرایش حفاری دانشجو می پذیریم و دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی با حمایت وزارت نفت در حال ساخت است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این دانشگاه 16 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.