پایانه مسافربری درون استانی آبادان در ایستگاه 8 شهر، روزانه بیش از هزار و 500 مسافر را به مقاصد اهواز، شادگان، ماهشهر و هندیجان و دیگر شهرهای استان خوزستان جابجا می کند.
این پایانه زیرساخت لازم را برای مسافران ندارد و از سویی، رانندگان و مالکان خودروی با انتقال آن به پایانه برون استانی آبادان مخالفند.
این پایانه فاقد زیرساخت های لازم نظیر سرویس های بهداشتی مناسب، نمازخانه و حتی سایبان برای انتظار مسافران است و گفته می شود یکی از دلایلی که متولیان را برای جابجایی آن از این مکان به ترمینال مسافربری ثامن الائمه آبادان واقع در 5 کیلومتری از ایستگاه 7 آبادان تشویق کرده، همین کمبوده است.
گفته می شود، سالنی در کنار آن پایانه برون استانی ساخته شده و قرار است این پایانه به مکان جدید منتقل شود.
شهرداری آبادان روز یکشنبه در اقدامی پایانه ایستگاه 8 را پلمپ کرد و این اقدام، سرگردانی مسافران و رانندگان تاکسی های حمل و نقل درون استانی را به همراه داشت.
جمعی از رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل آبادان که در این پایانه فعالیت می کنند در اعتراض به این اقدام شهرداری، ظهر یکشنبه مقابل ساختمان مرکزی شهرداریبه تجمع صنفی دست زدند.
رانندگان با بیان اینکه انتقال این پایانه به محل جدید، اندک مشتریان را نیز نصیب مسافربرهای شخصی می کند، نسبت به بروز و افزایش مشکلات در تامین معیشت بیش از 200 خانواده که محل درآمد آنها این پایانه است معترض بودند.
رانندگان معترض نبود نظارت بر فعالیت این پایانه از سوی نهادهای مسئول را عامل مهم فعالیت مسافربرهای شخصی دانسته و می گویند:بر فعالیت صاحبان تاکسی و اتوبوس فعال در این پایانه از سوی دستگاه های متعدد نظارت جدی می شود، ولی برخی مسافربران شخصی با ورود غیر قانونی به پایانه و بدون پرداخت هرگونه عوارض و مالیات، نسبت به جابجایی مسافران به مقاصد درون استانی اقدام می کنند.
آنها گفتند:این پایانه به دلیل واقع شدن در نزدیکی پل ایستگاه 7، هیچ گونه مشکل ترافیکی برای شهر ایجاد نکرده و از تمامی نقاط شهر با یک کورس تاکسی مسافر خود را به پایانه می رساند.
یکی از رانندگان حاضر در این اجتماع به ایرنا گفت: این پایانه محل مراجعه و اعتماد دانشجویان دانشگاه های آبادان است که از شهرهای اهواز و ماهشهر خود را به این شهر رسانده اند، حتی در آخرین نوبت کلاس یعنی ساعت 21 نیز دانشجویان می توانند برای عزیمت به مبداء سفر، خود را به این پایانه برسانند.
یکی دیگر از رانندگان در حالی که دست نوشته ای در اعتراض پملپ پایانه ایستگاه 8 در دست داشت، گفت:شهرداری بدون اطلاع قبلی و آماده نکردن زیر ساخت ها برای پایانه جدید درون استانی اقدام به پلمپ پایانه ایستگاه 8 کرد.
وی افزود:جابجایی پایانه جز فراهم شدن بازار جدید برای مسافرکش های شخصی و افزودن بار مالی بر دوش مردم چیز دیگری ندارد.
یک دانشجو نیز گفت:پس از اتمام کلاس درس با یک کورس و 10 هزار ریال خود را به ترمینال می رساندم ولی الان باید حداق مبلغ 50 هزار ریال را هزینه کنم تا به پایانه بیرون شهر برسم.
مدیر پایانه‌های جنوب غرب خوزستان نیز که در این جمع حضور داشت به ایرنا گفت:شهرداری آبادان مسبب اصلی تجمع رانندگان در این محل است.
ایرج امانی افزود:با توجه به نزدیکی ایام نوروز و نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، صلاح نبود این پایانه در این روز پلمپ شود و انتقال آن به پایانه جدید باید به بعد از انتخابات موکول می شد.
وی اظهار داشت:ظاهرا عده ای مصمم هستند تا برای دولت بحران ایجاد کنند و برخی مسئولان که خود از سوی دولت برای خدمت به مردم انتخاب شدند مصمم هستند برای دولت مشکل ایجاد کنند.
امانی گفت:شهردار باید در مرحله نخست نسبت به فک پلمپ پایانه مسافربری ایستگاه 8 اقدام کند تا پس از مذاکره راهکار مناسبی برای جابجایی مسافران به پایانه مسافربری جدید و رفع مشکل رانندگان برون شهری اندیشیده شود.
شهردار آبادان نیز در واکنش به این اجتماع صنفی گفت:انتقال پایانه درون استانی به محل جدید کاملا کارشناسی شده و با نظر مسئولان شهری انجام شده و به هیچ عنوان از تصمیم خود برای انتقال پایانه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
محمد حویزاوی پایانه ایستگاه 8 را در شان مردم شهرستان آبادان ندانست و گفت:در محل جدید که در پایانه برون استانی در نظر گرفته شده از طراحی زیبا و امکانات مناسب نورپردازی، دروازه های ورود و خروج و سرویس ایاب و ذهاب و سرویس بهداشتی بهره می برد.
7104/3015/6125 خبرنگار:مسعود گادار و عدنان جواهری** انتشار:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.