مسعود مصدقی سه شنبه در آیین بهره‌برداری از فاز اول این سامانه در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : درگام اول این تعداد سامانه هوشمند عبور و مرور جاده ای در 510 کیلومتر از راه های استان از امروز فعال می شوند .
وی ادامه داد : خوزستان دارای13 هزار 753 کیلومتر راه شامل پنج هزار 276 کیلومتر راههای اصلی، بزرگراه ، آزاد راه و هشت هزار477 کیلومتر راه روستایی است که در فاز نخست نصب سامانه های ثبت تخلف سرعت، 510 کیلومتر راه های شریانی استان مجهز به 31 سامانه کنترل سرعت شدند.
به گفته وی با احتساب 12 سامانه قبلی نصب شده، تعداد سامانه های ثبت تخلف و کنترل سرعت به 43 سامانه افزایش یافت.
وی با اشاره به نقش تجهیزات جدید و به روز در اهش تصادفات و ترافیک جاده ای اظهار کرد : یکی از راهکارهای مدیریت سرعت جاده ای استفاده از توسعه سیستم های ITS بوده که بدین منظور با توجه به شرایط ترافیکی سنگین محورهای استان، این اداره کل از سال 89 اقدام به استفاده از تجهیزات کنترل حمل و نقل هوشمند کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد : همچنین 78دستگاه سامانه ترددشمار با ظرفیت ثبت بیش از 110 میلیون تردد سالیانه در کلیه محورهای شریانی استان نصب و بهره برداری شده است که با انجام مطالعات محوری به زودی 22 دستگاه دیگر برای پوشش هر چه بهتر و بهره برداری مطلوب پیش بینی شده است.
مصدقی ادامه داد : اطلاعات سامانه ها به سایر دستگاه های مرتبط امنیتی و مرکز مانیتورینگ کشور بصورت آنلاین منتقل می شود ، در خوزستان در فاز اول، سه محور ، به طول 510 کیلومتر به 43 سامانه مجهز شدند که 31 سامانه جدید در محور پل زال-اندیمشک-اهواز (رفت و برگشت) ، اهواز-باغملک-ایذه-دهدز (رفت و برگشت) و آزادراه اهواز-بندر امام (رفت و برگشت) نصب شده اند.
به گفته وی فاز دوم این پروژه در سال 96 آغاز می شود که طی آن 925 کیلومتر از محورهای استان به سامانه های هوشمند مجهز می شوند.
این نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ومسئولین و سازمانهای مرتبط به صورت ویدئو کنفرانس هم زمان در 21 استان کشور برگزار شد.
7165/6002
خبرنگار: حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.