به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در نشست شورای سلامت استانداری خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به ثبت مواردی از این بیماری افزود: در این راستا باید تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه ها صورت گیرد و مردم از خطرات خرید مرغ زنده آگاه شوند.
شریعتی ادامه داد: برای جلوگیری از عرضه مرغ زنده به نیروی انتظامی، اجراییات شهرداری و بهداشت محیط ابلاغ شود تا با افراد متخلف برخورد جدی کنند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: متاسفانه درصد خرید مرغ زنده همچنان ثابت است و این نشان می دهد نیازمند افزایش آگاهی های عمومی مردم از مخاطرات این شیوه عرضه است.
وی با اشاره به گران تر بودن قیمت مرغ کشتار روز نسبت به مرغ زنده گفت: قیمت مرغ کشتار روز 16 درصد گران تر از استان های دیگر است، چون کشتار در انحصار است و قیمت را خود تعیین می کنند.
شریعتی ادامه داد: باید کمیته ای برای ارائه پیشنهادات و رفع مشکلات تعیین شود تا مردم به سمت مرغ های کشتار روز سوق داده شوند و کارگروه دیگری برای تعیین قیمت مرغ تشکیل شود.
استاندار خوزستان اضافه کرد: تا قبل از عید نوروز، نشست فوق العاده شورای سلامت برگزار شود.

**هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در خوزستان مشاهده نشده است
مدیر کل دامپزشکی خوزستان نیز گفت: تاکنون 20 استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده اند و استان های همجوار از جمله چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان نیز دچار مشکل شدند.
دکتر مصطفی کنارکوهی افزود: این موضوع باعث شده قرنطینه هایی در مرزهای ورودی به خصوص از سمت اصفهان و چهار محال ایجاد شود اما مشکل اصلی از سمت وردی اندیمشک است که به علت تعدد مسیرهای ورودی به سمت استان، امکان استقرار نیروهای دامپزشکی در تمام مسیرها تقریبا غیر ممکن است.
وی افزود: در پایش های انجام شده در سطح استان در سه بعد طیور صنعتی، بومی و وحشی با همکاری محیط زیست ، تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.
کنار کوهی ابراز امیدواری کرد: با پایلوت پیک دوم در اواخر فروردین در زمان خروج پرندگان مهاجر، همچنان این وضعیت حفظ شود چون در غیراین صورت صدمات جبران ناپذیری به صنعت طیور وارد می شود و از دیدگاه اجتماعی نیز مشکلاتی را برای انسان ایجاد می کند.
مدیر کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 14 مرغداری گوشتی در استان فعال است که 690 واحد در امسال فعال بوده اند.
وی اضافه کرد: گوشت مرغ مورد نیازاستان 120 هزار تن است در حالی که 40 هزار تن در کشتارگاهها تولید شده است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.