به گزارش ایرنا اسماعیل ارزانی بیرگانی سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به کشتار بی رویه دام سنگین در برخی از مناطق اهواز از جمله جمعه بازار کوی مهدیس بر جمع آوری و برخورد قانونی با افراد متخلف تاکید کرد.
وی از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف اجرای این طرح تامین و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین نظارت بر مکان های تولید و عرضه مواد غذایی،خوراکی و آشامیدنی در اماکن عمومی و اقامتی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به وجود پدیده گرد و خاک شدید در روزهای گذشته از اجرای طرح پاکسازی دراین شهرستان خبر داد و افزود: شستشوی خیابان ها،اماکن عمومی، و فضای سبز شهری به صورت شبانه روز در حال انجام است.
فرماندار اهواز با تاکید بر ساماندهی وضعیت دستفروشان اهواز گفت: دستفروشی را هیچ فروشنده ای به عنوان شغل ثابت محسوب نمی کند و اکثر این فروشنده ها با این وضعیت موافق نیستند و بدنبال درآمد و بهتر شدن وضعیت معیشت زندگی خود هستند.
ارزانی بیرگانی با بیان اینکه بعداز 10ماه پیگیری، این دستفروشان را از هسته مرکزی شهر به مکان مناسب تر منتقل دادیم، خواستار تسریع در ساماندهی وضعیت مکان این دست فروشان از سوی دستگاه های ذیربط شد.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی کلانشهر اهواز در ادامه بر فعال تر شدن ستاد اتلاف تاکید کرد و گفت: وجود سگ های ولگرد برای شهروندان مشکلات زیادی بوجود آورده است.
ارزانی بیرگانی اضافه کرد: ساماندهی و جمع آوری نکردن پسماند شهری یکی از عوامل افزایش سگ ها در سطح شهر اهواز شده است و ستاد اتلاف باید با جدیت بیشتری این حیوانات را جمع آوری کند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50تن مواد غذایی غیر مجاز در بهداشت شرق و غرب اهواز جمع آوری شده ، خواستارجلوگیری از عرضه مواد غذایی ، آجیل و شیرینی در ایام نوروز شد.
مهرداد شریفی توزیع و عرضه غیرقانونی مواد غذایی ته لنجی را بعنوان معضلی در سطح شهر اهواز خواند و گفت: متاسفانه عرضه غیر قانونی این مواد غذایی غیر بهداشتی در اهواز از سوی افرادی متخلف باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شده است.
وی در پایان با بیان اینکه جمع آوری این مواد غذایی یکی از دغدغه های اصلی مرکز بهداشت است ،خواستار حمایت دستگاه قضا و دیگر دستگاه های ذیربط برای جمع آوری این مواد غذایی و خوراکی در سطح شهر اهواز شد.
به گزارش ایرنا طرح بسیج سلامت هرساله برای سلامت شهروندان و مسافران و ارتقای شاخصه های بهداشتی مراکز تولید و عرضه موادغذایی،خوراکی و آشامیدنی و اماکن عمومی از ابتدای اسفند تا پایان نوروز در سراسر کشور اجرا می شود.
7467/6002
خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار دهنده : کبری آقازری
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.