به گزارش ایرنا در پیام حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول آمده است:ارتحال جانسوز یار دیرین امام خمینی(ره) موجب تاثر و تالم فراوان گردید، شخصیتی که امام خامنه ای (مدظله العالی) وی را رفیق دیرین،همسنگر و همگام خود در دوران مبارزات نهضت اسلامی دانستند.
امام جمعه دزفول در این پیام مراتب تسلیت خود را به امام مسلمین مقام معظم رهبری و کلیه وفاداران به انقلاب اسلامی اعلام داشته و افزودند:آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)، انسان ارزنده ای که در طول مبارزات علیه رژیم طاغوت ، شکل گیری انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی و همچنین مسئولیت های خطیر و مهمی را در بعد از انقلاب بویژه در دوران ۸ سال دفاع مقدس به عهده داشت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز روز دوشنبه در پیام تسلیتی به این مناسبت اعلام کرد:عروج ملکوتی و ناگهانی یار دیرین امام خمینی (ره) و همراه و مطیع ولایت ،عالم مجاهد آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی تمام ملت ایران را متاثر و اندوهگین ساخت.
حبیب اله آصفی این ضایعه را به محضر حضرت بقیه الله اعظم ،مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و اظهار داشت:ایشان در طول عمر شریف خویش همواره در راه انقلاب ، استقلال و عظمت جمهوری اسلامی ایران ،نقش ویژه ،کم نظیر و تاثیرگذاری را ایفا کردند.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود:مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله هاشمی رفسنجانی ،از یاران دیرین امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری بودند که تمام طول عمر خود را صرف اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.
در این پیام آمده است:آیت الله رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر گرانمایه خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران صرف کردند و کسی بودند که در سنگرهای مختلف جنگ تحمیلی زحمات زیادی را متحمل شدند.
در پیام تسلیت سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز آمده است:رحلت جناب آقای هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب اسلامی و پیوستن ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) موجب تاثر شد.
در بخش دیگر این پیام آیت اله هاشمی رفسنجانی را از مبارزان برجسته و تاثیرگذار پیش از انقلاب عنوان کرده و افزود:آیت الله هاشمی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) ضمن دفاع از اندیشه های امام راحل راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمت شایانی در عرصه های مختلف داشت.
در ادامه این پیام آمده است:اینجانب به عنوان نماینده مردم شوش ،ضایعه عظیم و دردناک رحلت این یار دیرینه رهبری را به محضرمقام معظم رهبری ،خانواده محترم هاشمی و تمامی ملت ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علو درجات را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.
در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحل (ره) ،فرماندار شهرستان اندیمشک در پیامی این مصیبت را تسلیت گفت.
در پیام پیمان جهانگیری آمده است:درگذشت مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی و همچنین یار دیرین امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب موجب اندوه فراوان شد ،اینجانب این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب و ملت انقلابی تسلیت عرض می نمایم.
با دعای خیر در حق ایشان، علوّ درجات برای این مبارز خستگی ناپذیر و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند متعال خواستارم.
همچنین فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل (ره) و رهبری را به عموم ملت ایران اسلامی تسلیت گفت.
به مناسبت درگذشت آیت اله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،مجلس ترحیمی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسین (ع) شهر شوش با سخنرانی امام جمعه این شهرستان می شود.
همچنین مجلس بزرگداشت آیت اله هاشمی رفسنجانی فردا سه شنبه از ساعت 19 تا 21 در مسجد جامع دزفول برگزار خواهد شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.