به گزارش ایرنا سرهنگ قدرتی چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها دراهواز با اشاره به ممنوعیت تردد در خیابان امام غربی این شهر گفت: تصمیم گیری درباره ممنوعیت تردد در این خیابان بر عهده و کنترل شهرداری است و درب ورود و خروج آن را شهرداری کنترل می‌کند و این نهاد باید پاسخ گوی مشکلات ممنوعیت تردد وسایل نقلیه به این خیابان باشد.
رییس پلیس راهور خوزستان درزمینه نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نقش این دوربین ها در کنترل نظم ترافیکی و کاهش تصادفات اظهار کرد: کاهش تصادفات در 9 ماهه گذشته در راه‌های برون شهری استان نشان می‌دهد 22 درصد از تصادفات فوتی در استان متاثر از سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
وی با بیان این که در برهه‌ای استفاده از نیروی انسانی برای کنترل ترافیک به عنوان یک اصل در دستور کار قرار داشت اظهار کرد : امروزه به واسطه وسعت راه‌ها، افزایش جمعیت و افزایش خودروها دیگر کنترل سنتی جوابگو نیست برای همین استفاده از ابزار کنترلی و سیستم هوشمند کنترل ترافیک ضرورتی است که باید همه نگاه‌ها به آن سمت برود.
قدرتی با اشاره به این که 47 دوربین ثبت تخلف سرعت، 67 دوربین نظارتی، پنج دوربین پلاک خوان و یک دوربین عبور از چراغ قرمز در اهواز فعال است گفت: این دوربین‌ها به سیستم اجراییات راهور ناجا متصل هستند و به محض مشاهده تخلف می‌توانند سرعت راننده را ثبت و سوابق را به اجراییات راهور ناجا ارسال کنند.
وی گفت: در سال 1384 بالغ بر 28 هزار نفر کشته در تصادفات داشتیم اما امروز این تعداد به کمتر از 17 هزار نفر رسیده است.
رییس پلیس راهور خوزستان با برشمردن قابلیت‌های این دوربین‎ها گفت: جریمه 30 کیلومتر سرعت بیش از حد مجاز600 هزار ریال ، بین 30 تا 50 کیلومتر بیشتر از حد مجاز 2 میلیون ریال و تخطی بالاتر از 50 کیلومتر از حد مجاز سرعت علاوه بر 2 میلیون ریال جریمه نقدی 10 امتیاز منفی به راننده تعیین شده واعمال می شود.
وی ادامه داد: این دوربین‌ها قابلیت اندازه گیری سرعت میانگین را دارد و اگر راننده‌ای مدت زمانی را زودتر از حد زمان به مقصد برسد نیز سرعت وی اندازه گیری و جریمه می‌ شود.
قدرتی با بیان این که دوربین‌های کنترل سرعت در اهواز 210 هزار و 675 فقره ثبت تخلف را در آبان ماه 95 ثبت کرده‌اند اظهار کرد: طی ماه گذشته این تخلفات به 140 هزار و 143 فقره کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: دوربین های ثبت تخلف موجب شده است کاهش 35 درصدی در تصادفات را شاهد باشیم و به سمت و سویی برویم که رانندگان بدانند درحین رانندگی رفتار آنها با این دوربین‌ها تحت کنترل هستند.
رییس پلیس راهور خوزستان میزان سرعت در جلوگیری از رخ دادن تصادفات را مهم دانست و ادامه داد: 25 درصد تصادفات درون شهری خوزستان در 9 ماه گذشته ناشی از استفاده از تلفن همراه بوده است.
قدرتی تاکید کرد : در اهواز با کمبود پارکینگ رو به رو هستیم و در این زمینه نیاز مردم جواب داده نشده است برای همین استفاده از خودروهای عمومی و جمعی راه حلی مناسب در این زمینه است .
وی با اشاره به وضعیت سرویس های مدارس گفت: با رایزنی تاکسیرانی از ورود تاکسی های زردرنگ به این حوزه جلوگیری کرده ایم و تاکنون هیچ تصادف منجر به فوت یا جرح در زمینه سرویس مدارس در اهواز گزارش نشده است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی***انتشار دهنده: کبری آقازری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.