سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به وقوع پیک ششم کرونا در تعطیلات نوروز هشدار داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند شیوع کرونا، از روند ثابت میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین سرمست در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید – ۱۹ در خوزستان اظهار کرد: روند بیماری نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی بوده و حجم مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش یافته اما در حد ۳۰۰ تا ۴۵۰ مراجعه‌کننده در روز ثابت مانده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شده‌اند که ۳۵ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که یک‌سوم این بیماران در بخش‌های ICU بستری‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، سیر بیماری کاهش بیشتری داشته باشد تا در تعطیلات شاهد وقوع پیک مجدد نباشیم؛ در اسفندماه سال گذشته روند بیماری سیر کاهشی داشت اما به دلیل رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، پس از تعطیلات شاهد افزایش شدید موارد بیماری بودیم که امیدواریم امسال با چنین شرایطی مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.