مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خرید یک هزار و 520 تن خرمای استعمران از نخلداران این شهر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: یک‌هزار و ۵۲۰ تن خرمای استعمران از نخلداران خرمشهر توسط تعاونی روستایی و کارگاه‌های بسته بندی خرما در این شهرستان خریداری شد.

به گزارش جماران، ناجی شهیب‌زاده یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع خرید خرما توسط کارگاه‌های بسته بندی خرمشهر را  یک‌هزار و ۳۲۷ تن خرمای درجه یک و ۲ اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ۳۷۴ تن خرمای درجه یک و ۹۵۳ تن خرما یدرجه ۲ استعمران بوده که توسط کارگاه‌های بسته بندی خرما خریداری شد.

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۶۰ تن و ۲۷۲ کیلوگرم خرمای درجه یک و صنعتی استعمران و ۳۲ تن و ۸۳۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ توسط تعاونی روستایی خرمشهر به قیمت هر کیلوگرم ۹۲ هزار ریال برای درجه یک ، ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال برای درجه ۲ و ۶۰ هزار ریال برای درجه سه خریداری شده است.

شهیب‌زاده مجموع تولید خرما در سال زراعی امسال در خرمشهر را پنج هزار و ۷۷۰ تن بیان کرد و گفت:چهار هزار و ۲۵۰ تن محصول به صورت رطب و خارک در بازار داخلی مورد مصرف قرار گرفت.

وی افزود: در سال زراعی گذشته هفت هزار و ۲۹۷ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت و توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خریداری و بخشی زیادی نیز به خارج از کشور صادر شد. 

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ کارگاه فرآوری خرما در خرمشهر فعال است که کار هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی را انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.