مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ابتلای چهار خدمه یک کشتی ورودی به این بندر به کرونا خبر داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ابتلای چند تن از خدمه یک کشتی ورودی به این بندر به کرونا گفت: دریانوردان مبتلا به کرونا، تحت قرنطینه کامل هستند.

به گزارش جماران، عادل دریس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام الزمات مربوط به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق دریا در مبادی ورودی بنادر خوزستان در دست انجام است.

وی افزود: همه کشتی‌های ورودی از مبدأ بنادر کشورهای هند و برزیل و یا کشتی‌هایی که دارای خدمه هندی یا برزیلی هستند، در بدو ورود به آب‌های خوزستان متوقف و توسط تیم‌های قرنطینه‌ شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق انجام تست‌های دقیق کنترل می‌شوند تا از ورود هر نوع بیماری مسری به ویژه گونه جهش یافته ویروس کرونا جلوگیری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: روز گذشته یک فروند کشتی از مبدأ اروپا و دارای خدمه هندی مورد کنترل قرار گرفت و چهار نفر از خدمه آن با تست مثبت به ویروس کرونا شناسایی شدند.

دریس افزود: این کشتی در فاصله ۷۰ کیلومتری از مجتمع بندری‌ امام‌ خمینی به طور کامل قرنطینه شده است و پس از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اطمینان از سلامتی بیماران و دیگر خدمه کشتی توسط تیم قرنطینه شبکه بهداشت و درمان، مجوز ورود به بندر برای آن صادر خواهد شد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تأکید بر اجرای اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخورد با موارد مشکوک تصریح کرد: تردد خدمه کشتی به اسکله و همچنین تردد عوامل تخلیه و بارگیری به کشتی مطلقا ممنوع بوده و هر گونه تماس کارکنان و خدمه کشتی حسب الزمات شیوه‌نامه‌های بهداشتی خودداری می‌شود.

وی افزود: همزمان با شیوع گونه‌ جهش‌یافته‌ ویروس کرونا و احتمال ورود آن از مبادی دریایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با همکاری ناظران و مراجع بهداشتی، تمام مراحل و اقدامات احتیاطی برای کنترل و مقابله با ورود آلودگی‌های ویروسی را در مبادی دریایی استان خوزستان به کار بسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.